Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak definiuje się klasę wielozawodową? Czy jest w prawie określone, ile minimum zawodów musi być w klasie wielozawodowej?
Obowiązujące przepisy, w tym w szczególności ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 910 oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2019 r., poz. 502, nie zawierają definicji pojęcia „klasy wielozawodowej”. Jest ono używane potocznie w odniesieniu do klas szkół branżowych I stopnia, które są tworzone wyłącznie dla uczniów będących jednocześnie młodocianymi pracownikami (wzmiankowane w art. 68 ust. 7a PO), a także w klasach szkół branżowych II stopnia z racji tego, że w szkołach tego typu kształcenie ogólne prowadzi się wspólnie dla uczniów, a kształcenie zawodowe uczniowie odbywają oddzielnie w ramach kwalifikacyjnych kursów zawodowych (art. 109 ust. 2a PO). Z racji braku definicji legalnej pojęcia klasy wielozawodowej należy przyjąć, że może być tworzona dla uczniów kształcących się w co najmniej dwóch różnych zawodach.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moja szkoła jest w takiej sytuacji, że organem prowadzącym jest Zgromadzenie Sióstr Salezjanek, ale jest to szkoła publiczna. Czy można podjąć jakieś kroki, które umożliwią wybór przez nas podręcznika, a nie korzystanie z narzuconego przez ministerstwo?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile godzin z religii przysługuje uczniom w szkole podstawowej, a ile w gimnazjum? Mowa o uczniach niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są obowiązki nauczyciela wspomagającego, który pracuje w przedszkolu ogólnodostępnym na cały etat /25godz? Czy wypracowuje 40 godz. jak nauczyciel wychowawca? Chodzi o takie sytuacje jak pozostanie dłużej w pracy, kiedy jest organizowana uroczystość lub wycieczka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę prawną dotycząca dwóch kwestii:
1. Czy nauczyciel, który posiada wyższe wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym w dziedzinie nie związanej z informatyką, a posiada studia podyplomowe dające dodatkowe kwalifikacje z informatyki może uczyć przedmiotów zawodowych informatycznych w technikum informatycznym.
2. Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe zawodowe( inżynier automatyki i robotyki) z przygotowaniem pedagogicznym i studia podyplomowe z informatyki może również wykładać przedmioty zawodowe informatyczne w technikum informatycznym. Nadmieniam, że w 2006r. wizytator wyraził zgodę, aby nauczyciel mógł uczyć przedmiotów informatycznych w Liceum Profilowanym, uznając kwalifikacje nauczyciela za zbliżone.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel w szkole podstawowej ogólnodostępnej na podstawie przedstawionych poniżej ukończonych studiów posiada kwalifikacje do prowadzenia zajęć korekcyjno-kompensacyjnych?
A co jeśli nauczyciel posiada wymagane kwalifikacje: czy prowadzi ten rodzaj zajęć specjalistycznych u uczniami tylko w zakresie pierwszego etapu edukacyjnego?
Kwalifikacje nauczyciela:
• Dyplom ukończenia studiów magisterskich – Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną (2001 r.) (brak suplementu; na podstawie indeksu – 20 godz. – Terapii pedagogicznej);
• Ukończone Studia Podyplomowe: Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika – 2003 r.).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe