Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy realizować treści edukacji zdrowotnej z zajęć wf? Czy podajemy je w trakcie zajęć praktycznych czy mają stanowić oddzielny blok teoretyczny w ramach wf?
Nauczyciele powinni korzystać ze wskazówek doradców metodycznych lub gotowych programów nauczania zatwierdzonych przez MEN, albo też opracować sami na podstawie uprawnień ustawowych
Edukacja zdrowotna np. w kl. IV obejmuje:
1. W zakresie wiedzy. Uczeń: 1) opisuje jakie znaczenie ma aktywność fizyczna dla zdrowia; 2) opisuje piramidę żywienia i aktywności fizycznej; 3) opisuje zasady zdrowego odżywiania; 4) opisuje zasady doboru stroju do warunków atmosferycznych w trakcie zajęćruchowych.
2. W zakresie umiejętności. Uczeń: 1) przestrzega zasad higieny osobistej i czystości odzieży; 2) przyjmuje prawidłową postawę ciała w różnych sytuacjach.
Np. edukacja zdrowotna w kl. VII-VIII obejmuje:
1. W zakresie wiedzy. Uczeń: 1) wymienia czynniki, które wpływają pozytywnie i negatywnie na zdrowiei samopoczucie, oraz wskazuje te, na które może mieć wpływ; 2) omawia sposoby redukowania nadmiernego stresu i radzenia sobie z nimw sposób konstruktywny; 3) omawia konsekwencje zdrowotne stosowania używek i substancjipsychoaktywnych w odniesieniu do podejmowania aktywności fizycznej; 4) wymienia przyczyny i skutki otyłości oraz nieuzasadnionego odchudzania sięi używania sterydów w celu zwiększenia masy mięśni; 5) wyjaśnia wymogi higieny wynikające ze zmian zachodzących w organizmiew okresie dojrzewania.
2. W zakresie umiejętności. Uczeń: 1) opracowuje rozkład dnia, uwzględniając proporcje między pracą a wypoczynkiem,wysiłkiem umysłowym a fizycznym, rozumiejąc rolę wypoczynku w efektywnymwykonywaniu pracy zawodowej; 2) dobiera rodzaj ćwiczeń relaksacyjnych do własnych potrzeb; 3) demonstruje ergonomiczne podnoszenie i przenoszenie przedmiotów o różnejwielkości i różnym ciężarze.Oznacza to, że o sposobie realizacji tych zagadnień powinien zdecydować nauczyciel wf na podstawie wybranego programu lub opracowanego przez siebie (lub też w zespole nauczycieli) i włączonego do szkolnego zestawu programów nauczania wg procedur ustawowych.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzic mieszkający za granicą złożył do dyrektora szkoły wniosek o przyjęcie dziecka do IV klasy szkoły podstawowej razem z wnioskiem o wydanie decyzji na nauczanie domowe tego dziecka. Dołączył opinię niepublicznej poradni psychologiczno- pedagogicznej i oświadczenie, że będzie przywoził dziecko na swój koszt na egzamin klasyfikacyjny. w załączonych dokumentach brak zgody drugiego rodzica (ojca). Czy w tej sytuacji dyrektor powinien wydać zgodę w formie decyzji na nauczanie domowe tego dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację, czy nauczycielka, która uległa wypadkowi na terenie szkoły może w trakcie zwolnienia lekarskiego powypadkowego uczestniczyć w kursie języka angielskiego zorganizowanym i opłaconym przez szkole w ramach doskonalenia nauczycieli. Zajęcia odbywają się na terenie szkoły. Inspektor BHP stwierdził, że nie powinna uczestniczyć w tych zajęciach, ponieważ byłoby to w ramach stosunku pracy. Nauczycielka złożyła jednak pismo do dyrektora z prośba o umożliwienie jej uczestnictwa w tych zajęciach. Jaką decyzję powinien podjąć dyrektor?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od lutego 2014 roku jestem dyrektorem przedszkola, poprzednio pracowałam 22 lata jako nauczyciel w szkole. 24 lata ciągłej pracy,umowa o pracę na czas określony z przeniesieniem do przedszkola. Czy mogę skorzystać z urlopu zdrowotnego? Do kogo mam wystąpić o zgodę? Czy do Wójta Gminy w której pracuję?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam -pytanie dotyczy ZFŚS - czy pracownik zatrudniony na czas roku szkolnego na 3/40 opieka nad dowozem jest uprawniony do takich samych kwot np. zapomogi świątecznej jak pracownik na pełnym etacie ,czy można to uregulować zapisem w naszym regulaminie ZFŚS . Proszę o odpowiedź.
- Do mojego liceum zgłosił się uczeń z innej szkoły z prośbą o przyjęcie. Po porównaniu szkolnych planów nauczania jego dotychczasowej szkoły i naszej okazało się, że są duże różnice programowe. W żadnym z oddziałów w moim liceum nie mogę zapewnić uczniowi kontynuacji przedmiotów uzupełniających. W jaki sposób mogę zapewnić możliwość uzupełnienia różnic programowych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe