Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy rozumieć zapis § 20 ust 6 Rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2017 r w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej? Czy te zajęcia powinny być płatne?
Zajęcia stanowiące formę pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej uczniom w systemie indywidualnym lub grupowym – to zajęcia dodatkowe, które powinny być płatne dla nauczycieli realizujących te zajęcia poza swoim obowiązkowym pensum. Z wyjątkiem pedagoga i psychologa szkolnego, którzy prowadzą te zajęcia w ramach udzielanej przez siebie pomocy psychologiczno-pedagogicznej, o czym mówi § 24 wspomnianego rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Z dniem 1.09.2017 r. publiczne gimnazjum zostaje włączone do publicznej szkoły podstawowej, która zostaje przekształcona w ośmioletnią szkołę podstawową, w której nie działa rada szkoły. Czy statut nowo powstałej szkoły podstawowej nadaje organ prowadzący, czyli jst, czy też projekt nowego statutu przygotowuje, i w tym wypadku uchwala, do 30.11.2017. rada pedagogiczna? Czy nowy statut będzie dotyczył klas I-VIII szkoły podstawowej, zaś do oddziałów dotychczasowego gimnazjum, aż do czasu ich likwidacji, będzie można stosować dotychczasowy statut gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
Jeśli słuchacz w Branżowej Szkole II stopnia otrzyma z jednego albo dwóch egzaminów semestralnych oceny niedostateczne, to czy jemu przysługuje prawo do tych egzaminów semestralnych w terminie dodatkowym? Jeśli jednak słuchacz otrzyma z więcej niż z dwóch egzaminów semestralnych oceny niedostateczne, to czy jemu przysługuje prawo do tych egzaminów semestralnych w terminie dodatkowym ? Jeśli słuchacz w wyniku klasyfikacji otrzymał na koniec semestru jedną albo dwie oceny niedostateczne z przedmiotów zawodowych nieobjętych egzaminem semestralnym, to czy jemu przysługuje prawo do egzaminów semestralnych w terminie dodatkowym, czy do egzaminu poprawkowego? Jeśli słuchacz otrzyma w wyniku klasyfikacji jedną ocenę niedostateczną z przedmiotu objętego kształceniem zawodowym (przedmiot nie kończy się egzaminem) i jedną ocenę niedostateczną w wyniku egzaminu semestralnego (np. z przedmiotu ogólnokształcącego), to czy jemu przysługuje prawo do egzaminu semestralnego w terminie dodatkowym z przedmiotu nieobjętego egzaminem jak i przedmiotu objętego egzaminem, czy też do egzaminu poprawkowego z przedmiotu nieobjętego egzaminem jak i przedmiotu objętego egzaminem? Kiedy słuchacz dopuszcza się do egzaminu poprawkowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy przeliczyć ilość "godzin karcianych", które ma do odpracowania nauczycielka, która wróciła do pracy 11 grudnia 2009 roku po urlopie macierzyńskim i pracuje na 11/18 etatu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kilkunastu uczniów naszej szkoły (szkoła ponadgimnazjalna) jest jednocześnie pod opieką internatu prowadzonego przez inną szkołę średnią. W ostatnich dniach kierownik i nauczyciele tego internatu zwrócili się z prośbą o uzyskanie dostępu do danych poszczególnych wychowanków - "dotyczy analizy ocen, zachowania, uwag oraz frekwencji szkolnej, jak i ogólnego funkcjonowania w szkole". Czy nasza szkoła może udzielić wychowawcom internatu takich informacji o naszych uczniach, a ich wychowankach? Jeśli tak, to kto to powinien robić (Wychowawca, Pedagog, Dyrektor?)? Czy szkoła powinna być pisemnie upoważniona przez rodziców lub opiekunów uczniów-wychowanków? Czy w szkole powinna istnieć jakaś procedura określająca sposób i zakres przekazywania takich informacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń mieszka w obwodzie naszej szkoły ale nigdy do niej nie uczęszczał. Uczęszczał od pierwszej klasy SP do innej szkoły w mieście. Obecnie jest uczniem klasy 8 ma 16 lat. Jego szkoła przesłała nam informację, że nie realizuje on obowiązku szkolnego. Która szkoła powinna rozpocząć postępowanie egzekucyjne? Obwodowa czy szkoła, do której uczeń uczęszczał do tej pory?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe