Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak napisać pismo – stanowisko (uchwała) w sprawie zamiaru przekształcenia szkoły podstawowej?
Zakładając, że pytanie dotyczy szkoły podstawowej prowadzonej przez gminę, rada gminy na podstawie art. 89 ust. 8 w zw. z ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2020 r., poz. 910 oraz art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2020 r., poz. 713 ze zm.) wyraża w uchwale zamiar przekształcenia wymienionej z nazwy szkoły podstawowej z dniem 31 sierpnia konkretnego roku wraz określeniem, na czym to przekształcenie ma polegać. Uchwała może także wymieniać organ (np. wójta) lub osobę upoważnioną do dokonania czynności niezbędnych do przekształcenia szkoły w zakresie wywiązania się z obowiązku zawiadomienia rodziców uczniów o zamiarze przekształcenia szkoły oraz wystąpienia do kuratora oświaty o opinię w sprawie przekształcenia szkoły (chodzi o wykonanie w imieniu gminy zadań określonych w art. 89 ust.1 i 3 w zw. z ust. 8 PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem dyrektorem LO, od roku szkolnego 2019/20 chciałabym przy/w LO utworzyć klasy VII i VIII SP. Czy jest taka możliwość w świetle nowego prawa oświatowego? Budynek LO jest bardzo duży i na stałe byłaby możliwość,aby utworzyć takie klasy. Bardzo proszę o podstawę prawną, jakie byłyby moje ewentualne działania aby istniała szkoła podstawowa przy lub w liceum. Nadmieniam że liceum jest publiczne, a organem prowadzącym Prezydent Miasta, pod którego podlegają szkoły podstawowe.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna do nowelizacji statutu szkoły w roku szkolnym 2021/2022?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w klasie I szkoły podstawowej w czasie zajęć komputerowych przewidziany jest podział uczniów na grupy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Ile musi być uczniów, aby otworzyć niepubliczną szkołę specjalną przysposabiającą do pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel języka obcego musi dokonać podziału uczniów na grupy w zależności od umiejętności językowych w klasie pierwszej gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe