Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak napisać program nauczania?
Na początku należy umieścić takie informacje: nazwa szkoły, w której realizowany jest program, temat programu lub nazwa, autor, współautorzy ewentualnie, data rozpoczęcia realizacji programu, nr programu w szkolnym rejestrze programów, data zatwierdzenia do realizacji przez RP. Następnie opisać jak doszło do stworzenia programu, dlaczego akurat taka tematyka. Następnie należy odpowiedzieć czy: opracowany program jest zgodny z Głównymi Zadaniami Szkoły i misją? rozszerza takie, a takie treści zawarte w podstawie programowej do kl.? określa lub nie liczbę godzin, dostosowany jest do możliwości uczniów? zawiera szczegółowe zagadnienia — cele, metody, formy, sposoby oceniania i ewaluacji… za względu na charakter programu koniecznym staje sie nawiązanie współpracy z tą a tą instytucją, urzędem… program zakłada wykonywanie takich a takich działań… uzyskał pozytywną opinię konsultanta CODNu Po tych krótkich informacjach należy przedstawić jak wdrażać program, jakie działania podjmować, jakie zostały napotkane trudności. Należy przedstawić sposób dokumentacji ( tematyczne segregatory, prezentacja w internecie). Następnie powinna zostać przedstawiona ewaluacja programu: na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród uczniów… ankiety przeprowadzone wśród rodziców przekonały mnie, że.., W podsumowaniu np. realizacja programu dała mi dużo satysfakcji, w trakcie ewaluacji zrodziły się nowe pomysły na ciekawe zajęcia, poznałam ciekawych ludzi… uczniowie zdobyli sporo informacji o .., mogli poznać gwarę, historię..., wzbogacili słownictwo, zapoznali się z innymi sposobami spędzania wolnego czasu realizacja programu stworzyła możliwość promocji szkoły poprzez… publikacje, gminne konkursy, wystawy… środowisko lokalne zobaczyło, że nauczyciele pracują też społecznie, robią wiele dla dzieci i miasta.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1.Jak powinna wyglądać uchwała rady pedagogicznej wyrażająca zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych . 2. Jak powinna wyglądać uchwała RP dotycząca promowania ucznia szkoły podstawowej i gimnazjum , który nie zdał egzaminu poprawkowego z 1 zajęć obowiązkach.
- Czy w czytelni multimedialnej mogą być same laptopy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Szanowni Państwo, czy w przypadku konfliktu rodzic-szkoła wynikającym z niewłaściwego zachowania dziecka mamy czekać na efekt działań rodzica, których efektem może być uznanie szkoły odpowiedzialnej za stan zdrowia ucznia?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy jako punkt przedszkolny jesteśmy zobowiązani do odbywania zebrań pracowniczych i ich protokołowania? Jeśli tak, to jak często? Czy ewentualny protokół ma mieć formę taką, jak protokół rady pedagogicznej, jeśli nie to jaką?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w następującej sprawie. W mojej szkole (CKU dla dorosłych) jeden ze słuchaczy (obecnie słuchacz III semestru nauki) chciałby, aby uznano mu opinię psychologiczno-pedagogiczną, w celu zgłoszenia go do egzaminu maturalnego (w przyszłym roku szkolnym) jako dyslektyka. Z opinii wyraźnie wynika, że słuchacz ma zaburzenia o podłożu dyslektycznym, lecz moje wątpliwości budzi fakt, iż opinia ta została wydana, gdy uczeń chodził do szkoły podstawowej i miał 11 lat. Czy w takim układzie można uznać tego typu opinię? Czy fakt, że została ona wydana w roku 2011 nie ma (bądź też właśnie ma) znaczenia? Na jakiej podstawie można zgłosić słuchacza dorosłego do egzaminu maturalnego jako dyslektyka? O ile w ogóle istnieje taka możliwość.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe