Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak potraktować na III etapie edukacyjnym język obcy, który na II etapie był językiem nieobowiązkowym, ale dziecko na niego uczęszczało- czy w III etapie uczymy tego języka na poziomie III.0 czy III.1. Jaki zapis poziomów powinien znaleźć się w dokumentacji szkolnej.
Zgodnie z zalecanymi warunkami i sposobem realizacji podstawy programowej z zakresu języka obcego nowożytnego (załącznik nr 4 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm.) warunkiem rozwijania umiejętności językowych na III etapie edukacyjnym jest zapewnienie uczniom kontynuacji nauki języka obcego nowożytnego nauczanego w szkole podstawowej. Nauczyciele powinni właściwie określić i wykorzystać zdobyte przez uczniów w szkole podstawowej umiejętności językowe. W tym celu konieczne jest przeprowadzenie testów, które pozwolą na zakwalifikowanie uczniów do odpowiednich grup zaawansowania. Na III etapie edukacyjnym określono dwa poziomy nauczania języków obcych nowożytnych: poziom III.0 - dla początkujących i poziom III.1 - dla kontynuujących naukę. Od wyników testów przeprowadzonych przez nauczyciela zależy poziom zaawansowania (III.0 lub III.1), który w związku z jego realizacją, znajdzie odzwierciedlenie w dokumentacji szkolnej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zmiany w prawie oświatowym w jakiś sposób określają wysokość- ilośc godzin nadliczbowych przyznawanych nauczycielowi?
- Pytanie dotyczy kwalifikacji nauczyciela wspomagającego pracującego z dzieckiem autystycznym. Czy może to być oligofrenopedagog?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele wychowania przedszkolnego podczas okresu wakacyjnego (lipiec, sierpień) w przedszkolu niepublicznym mają obowiązek dokonywania wpisów do dziennika zajęć? W naszym przedszkolu w tym czasie nie obywają się zajęcia dydaktyczne a wszystkie grupy są łączone.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przyjmowanie dziecka z zagranicy do szkoły. Obecnie mieszka w obwodzie szkoły. Jest to Ukrainiec, którego rodzice mają legalną pracę. Jak to wygląda od strony prawnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel bez przygotowania pedagogicznego rozpoczął od września kurs kwalifikacyjny w zakresie przygotowania pedagogicznego. Czy nauczyciel może rozpocząć staż, jeżeli w szkole uczy 5 godzin historii i 19 godz. świetlicy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe