Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien wyglądać taki program profilaktyczno-wychowawczy dla przedszkola , aby był zgodny z nową podstawą programową?
W myśl art. 26 ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. ( Dz.U. z 2017r. poz.59 i 949) program wychowawczo - profilaktyczny obejmujący treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, oraz treści i działania o charakterze profilaktycznym dostosowane do potrzeb rozwojowych uczniów, przygotowane w oparciu o przeprowadzoną diagnozę potrzeb i problemów występujących w danej społeczności szkolnej, skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców realizują szkoły oraz następujące placówki:
1) placówki oświatowo - wychowawcze, w tym szkolne schroniska młodzieżowe, umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień oraz korzystanie z różnych form wypoczynku i organizacji czasu wolnego;
2) placówki kształcenia ustawicznego, placówki kształcenia praktycznego oraz ośrodki dokształcania i doskonalenia zawodowego, umożliwiające uzyskanie i uzupełnienie wiedzy, umiejętności i kwalifikacji zawodowych;
3) placówki artystyczne - ogniska artystyczne umożliwiające rozwijanie zainteresowań i uzdolnień artystycznych;
4) młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze oraz specjalne ośrodki wychowawcze dla dzieci i młodzieży wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki, metod pracy i wychowania, a także ośrodki rewalidacyjno-wychowawcze umożliwiające dzieciom i młodzieży, o których mowa w art. 36 ust. 17, a także dzieciom i młodzieży z niepełnosprawnościami sprzężonymi, z których jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna, realizację odpowiednio obowiązku, o którym mowa w art. 31 ust. 4, obowiązku szkolnego i obowiązku nauki;
5) placówki zapewniające opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania.
Zgodnie z ustępem 2 art. 26 ustawy Prawo oświatowe programu wychowawczo-
profilaktycznego nie realizują przedszkola i szkoły dla dorosłych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wyrównać różnice programowe u ucznia, który przyszedł do klasy III gimnazjum w styczniu z innej placówki i nie zrealizował minimalnego wymiaru godzin przeznaczonych na realizację: poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
w 3-letnim okresie nauczania z – plastyki, WOS-u, zaj. artystycznych , z informatyki. 1. Plastyka – na minimum 30 godz.- nie zrealizował ani jednej godziny; 2. WOS – na minimum 65 godz. /2 lata,/ realizował w kl. II i I półroczu kl. III /1,5 roku nauki /U nas WOS realizujemy w kl. I i II, w III nie realizujemy; 3. Zaj artystyczne – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. II/ W kl. III nie realizował. U nas realizujemy przedmiot w kl. II i III.; 4. Informatyka – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. I/ W kl. III realizował przedmiot w I sem. U nas realizujemy przedmiot w kl. I i II.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor na pisemny wniosek nauczyciela ma obowiązek uzasadnić pisemnie otrzymany dodatek motywacyjny?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację czy rodzic może w trakcie roku szkolnego zrezygnować z zaproponowanej przez szkołę pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zgodnie z Rozporządzeniem, w którym określono, iż " ... pomoc jest bezpłatna i dobrowolna..." taka możliwość moim zdaniem istnieje. Organ sprawujący nadzór pedagogiczny jest odmiennego zdania.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może zawrzeć umowę użyczenia sali gimnastycznej z osobą prywatną(studentowi na ćwiczenia akrobatyczne)?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację na temat funkcjonowania filii szkoły podstawowej, obowiązków kierownika filii, nadzoru itp.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe