Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinna wyglądać procedura zwalniania ucznia z WDŻ? Boimy się, że rodzice zbyt pochopnie rezygnują z tych zajęć (kl. III gimnazjum). Czy możemy w przypadku rezygnacji zażądać od rodziców oświadczenia o znajomości tematyki zajęć, w których ich dziecko nie weźmie udziału?
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 12 sierpnia 1999 r. w sprawie sposobu nauczania szkolnego oraz zakresu treści dotyczących wiedzy o życiu seksualnym człowieka, o zasadach świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa, o wartości rodziny, życia w fazie prenatalnej oraz metodach i środkach świadomej prokreacji zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego:
§ 4. 1. Uczeń niepełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, jeżeli jego rodzice (prawni opiekunowie) zgłoszą dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację z udziału ucznia w zajęciach.
2. Uczeń pełnoletni nie bierze udziału w zajęciach, jeżeli zgłosi dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację ze swojego udziału w zajęciach.
3. Zajęcia nie podlegają ocenie i nie mają wpływu na promocję ucznia do klasy programowo wyższej ani na ukończenie szkoły przez ucznia.
Wychowanie do życia w rodzinie nie jest przedmiotem obowiązkowym, ani też dodatkowym. Nie wpisuje się go na świadectwie. Nie ma żadnych podstaw ku temu, aby żądać od rodziców jakiegokolwiek oświadczenia - jako zajęcia nieobowiązkowe i nawet nie dodatkowe, uczeń nie ma obowiązku znać ich tematyki. Jedyne co szkoła może zrobić, to próbować namówić rodziców i uczniów do korzystania z tych zajęć, ukazując ich pożyteczny charakter.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zadania służące uczniom (polegające na realizowaniu dydaktycznej i opiekuńczej funkcji placówki) powinny być zapisane w statucie, aby wicedyrektor ds. finansowych (będący jednocześnie organem prowadzącym przedszkole publiczne) mógł otrzymywać wynagrodzenie pokrywane z dotacji oświatowej? Jeśli ma nienormowany czas pracy, czy taka informacja powinna być zapisana w statucie, czy w innej dokumentacji pracowniczej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który rozpoczął staż na nauczyciela kontraktowego dobywa staż 9 miesięcy -a jak się to zmieniło od 1 stycznia 2018 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczniowie klas I LO po szkole podstawowej realizują zajęcia edukacyjne (matematyka, wos, geografia, j. angielski) na poziomie podstawowym i rozszerzonym. Ci sami uczniowie realizują dwa typy zajęć. Jak wygląda kwestia oceniania? Czy uczniom wystawiana jest jedna ocena z przedmiotu czy na każdym poziomie oddzielna ocena z poziomu podstawowego i z poziomu rozszerzonego? Jak wygląda kwestia oceniania w świetle prawa oświatowego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ramowych statutów. Czy rozporządzenie z dnia 17 marca 2017 w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli zastępuje rozporządzenie z 2001 roku w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół? Czy tylko w zakresie ramowych statutów przedszkoli publicznych, jak jest zapisane w przypisie 2 rozporządzenia z 2017 r., co oznaczałoby, że treści dotyczące przedszkoli straciły moc, ale treści dotyczące szkół nadal obowiązują w tym rozporządzeniu. Jakie są aktualne akty prawne dotyczące ramowych statutów szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, któremu w wyniku klasyfikacji śródrocznej ustalono z przedmiotu ocenę niedostateczną ma obowiązek "zdania semestru" na zasadach określonych przez nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe