Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wywiązać się z obowiązku kontroli i wspomagania pracy nauczycieli w nowym roku?
Zadaniem dyrektora, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego, zgodnie z nowym rozporządzeniem, jest organizacja nie tylko wewnętrznej ewaluacji, ale także kontroli i wspomagania pracy nauczycieli. Z uwagi na stanowisko ministerstwa gwarantujące autonomię dyrektorom, co do kształtu sprawowanego nadzoru pedagogicznego, nowe rozporządzenie, w przeciwieństwie do poprzedniego, nie określa szczegółowo, na czym ma on polegać. Jednak w przeciwieństwie do rozp. z 15 grudnia 2006r., które wyraźnie określało, że formą obserwacji zajęć jest hospitacja, obecne ogranicza się do stwierdzenia, że formą wspomagania pracy nauczyciela jest obserwacja prowadzonych przez niego zajęć.
Nie ma wymogu, że ma to być w formie hospitacji. Niezależnie od tego, jaką formę obserwacji zajęć nauczyciela przyjmie dyrektor, to cel ma służyć jednak temu samemu, ocenie efektywności jego pracy. W ramach wspomagania w rozporządzeniu mówi się jeszcze o organizacji szkoleń i narad.
Zadaniem dyrektora jest także kontrola przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa. Śledzenie zmian prawnych dla dyrektora jest poważnym zadaniem, a do tego jeszcze zapoznawanie ze zmianami nauczycieli. Kontrolowanie warto ograniczyć raczej do sprawdzania terminowości sporządzania dokumentacji pedagogicznej nauczyciela. Natomiast o tym, czy nauczyciele stosują prawo oświatowe, dyrektor przekona się prowadząc ewaluację wewnętrzną poszczególnych obszarów opisanych w załączniku do rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Podstawa prawna do uchwały klasyfikacyjnej i promującej uczniów w roku szkolnym 2014/2015.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy mogę przydzielić godziny techniki nauczycielowi posiadającemu kurs doskonalący " TECHNIKA Z WYCHOWANIEM KOMUNIKACYJNYM ".
- Czy pięciolatki mają prawo do obowiązku nauki w oddziale przedszkolnym w szkole ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy odroczenia obowiązku szkolnego dla dziecka 6-letniego.
Rodzice 6-latka,który od września powinien iść zgodnie z prawem do szkoły (6 lat kończy w kwietniu b.r.) przynieśli opinię o odroczeniu od obowiązku szkolnego. Problem polega na tym, że opinia jest wystawiona przez niepubliczną PPP. Czy na podstawie opinii z niepublicznej poradni należy odroczyć takiego ucznia, czy raczej dyrektor powinien wymagać opinii z poradni publicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki kurs kwalifikacyjny uprawnia do pracy w charakterze pedagoga szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe