Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaką informację należy umieścić w IPET, aby wynikało z niego, że ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka, występuje brak możliwości realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym? Czy taki zapis jest wystarczający, aby dziecko nie miało obowiązku realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym?
Zgodnie z wytycznymi podstawy programowej (Załącznik nr 1) przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym nie dotyczy:
1. dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawności sprzężone, jeżeli jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym;
2. dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na inne niż wymienione w pkt 1 rodzaje niepełnosprawności, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 127 ust. 19 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59), oraz jeżeli z indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego wynika brak możliwości realizacji przygotowania do posługiwania się językiem obcym nowożytnym ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w przedszkolu publicznym rewalidacja ruchowa może być realizowana w innym ośrodku? Przedszkole nie dysponuje salą i nie może znaleźć specjalisty do prowadzenia takich zajęć.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła podstawowa zobligowana jest do zorganizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim, gdy ukończy on 16 lat? Jeśli tak, do którego roku życia zapewnia te zajęcia w szkole podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Niepubliczny ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy. Proszę o informację, jak długo i jakie dokumenty powinno przechowywać się w archiwum w niepublicznej placówce. Chodzi mi głównie o dokumentację pedagogiczną: protokoły rady pedagogicznej, tygodniowe rozkłady zajęć, teczki wychowanków, orzeczenia, dokumentacja pomocy-psychologiczno-pedagogicznej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyszczególnienie, które zajęcia są zajęciami specjalistycznymi, realizowanymi w ramach zajęć rewalidacyjnych, a które w ramach pomocy psychologiczno - pedagogicznej (dotyczy przedszkola niepublicznego).
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy warunków higienicznych w szkole: W toaletach uczniowskich znajdują się przepływowe ogrzewacze wody z mieszalnikiem, a doprowadzona do kranów nad umywalkami woda jest dozowana za pomocą czasowych zaworów (wciskany kurek puszcza ciepłą wodę o temperaturze ustawionej z mieszalnika, woda płynie przez ok 30 sek). Kontrola SANEPID zarzuciła brak zimnej wody w łazienkach dla uczniów. Czy faktycznie opisanie rozwiązanie z mieszalnikiem i ciepłą wodą nie jest wystarczające?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe