Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest podstawa prawna Uchwały rady pedagogicznej w sprawie zatwierdzenia wyników klasyfikacji rocznej 2016/17?
Przepisy Ustawy o systemie oświaty, jak i Prawa oświatowego są podstawą prawną do podejmowania uchwały w sprawie oceniania i promowania uczniów. Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy m. in. podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów, a struktura organizacyjna szkoły podstawowej obejmuje już klasy I–VIII.
Podstawa prawna:1. USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, w szczególności art. 70, 95.2. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.), w szczególności Rozdział 3a.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy prawidłowe są poniżej podane zapisy w statucie szkoły. Dziękuję za odpowiedź. 1. Uczeń, który nie przystąpił do pracy kontrolnej z powodu nieobecności nieusprawiedliwionej otrzymuje z tej pracy ocenę niedostateczną. 2. Wychowawca klasy ma prawo zmienić ocenę przewidywaną na korzyść lub niekorzyść ucznia w każdej chwili, nie może to jednak nastąpić później niż na dwa dni przed klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej.
- Pytanie dotyczące likwidacji szkoły publicznej. Czy najpierw przeprowadza się rozmowę z nauczycielami i rodzicami danej szkoły ,czy podejmuje się uchwałę intencyjną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W ramach rewalidacji dziecko z afazją ma zajęcia z neurologopedą. Jaki to będzie etat 2/18 (zaj. rewalidacyjne), czy 2/22 (zaj. logopedyczne)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rewalidacyjne zawsze muszą być prowadzone poza zajęciami obowiązkowymi? Czy może specjalista pracować z uczniem w czasie zajęć obowiązkowych? Czy zajęcia z logopedą mogą odbywać się w trakcie zajęć obowiązkowych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Wpis do dziennika - przedszkole niepubliczne. Proszę o rozwianie wątpliwości w sprawie codziennych wpisów do dziennika zajęć. Oczywiście czytałam propozycję zawartą we wzorach. Często czytam i słyszę, że należy odnosić się do piątych części dnia, w rozliczeniu tygodniowym. Czy i jak należy to zaznaczyć? Program "Tropiciele" podaje propozycję zapisu i nie ma tu takich adnotacji: Propozycja zapisu w dzienniku zajęć: 1. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do zabaw, korzystania z gier planszowych i układanek. Porządkowanie miejsca zabawy po jej zakończeniu. 2. „Gimnastyka buzi i języka” – usprawnianie narządów mowy z wykorzystaniem wiersza Gdzie jesteś języczku? G. Waśkiewicz. 3. Zestaw porannych zabaw ruchowych nr 3 – rozwijanie sprawności fizycznej dzieci. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych po zabawie i przed posiłkami. 4. „Nasze warzywa” – układanie warzyw w Kąciku przyrody, nazywanie ich i klasyfikowanie, określanie koloru i wielkości. Wskazywanie części jadalnych roślin. Rozwijanie słownictwa, zmysłu dotyku i węchu. 5. Dary jesieni – osłuchanie z piosenką J. Bernat. 6. Zabawy dowolne w sali. 7. Zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym – przestrzeganie zasad bezpiecznego korzystania ze sprzętu terenowego. Reagowanie na sygnał zbiórki. 8. Co z sadu, co z ogrodu – teatrzyk kukiełkowy do opowiadania I. Salach. Uważne słuchanie tekstu mówionego, przypomnienie nazw drzew owocowych, rozumienie pojęć: owoce i warzywa, rozmowa o tym, skąd pochodzą owoce i warzywa (sad, warzywnik, pole). 9. „Warzywa” – klasyfikowanie obrazków warzyw z WM. 10. Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań. Gry i zabawy stolikowe. Będę wdzięczna za praktyczne wskazówki. Dziękuję.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe