Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki będzie od 1 września 2018 r. tygodniowy wymiar godzin pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych, doradców zawodowych zatrudnionych w szkole samorządowej? Czy w pensum pedagoga szkolnego mogą wejść godziny z doradztwa zawodowego?
Tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin pedagoga, psychologa, terapeuty pedagogicznego, doradcy zawodowego w publicznej szkole ustala organ prowadzący, jednak na poziomie nie wyższym niż 22 godziny tygodniowo. Pedagog może w ramach ustalonego dla niego pensum realizować obowiązki przewidziane dla doradcy zawodowego pod warunkiem, że spełnia wymagania kwalifikacyjne określone w § 22 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017r. poz.1575), tj. posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska doradcy zawodowego w określonym typie szkoły.
Podstawa prawna:
1. Art.42 ust.7 pkt 3 lit b ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (tekst jedn.: Dz.U. z 2017r. poz.1189 z późn.zm.).
2. § 22 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017r. poz.1575).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak wpisać na świadectwo oceny, jeżeli uczeń ma innego nauczyciela na matematyce rozszerzonej i innego nauczyciela na matematyce podstawowej? Czy ustala się dwie oceny klasyfikacyjne z poszczególnych zajęć edukacyjnych, czy uczeń otrzymuje tylko jedną ocenę klasyfikacyjną niezależnie od tego, czy realizował je w zakresie podstawowym czy rozszerzonym; i który nauczyciel powinien klasyfikować ucznia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W przyszłym roku szkolnym do klasy I gimnazjum może trafić 3 uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej (upośledzenie w stopniu lekkim). Czy i jak można wtedy utworzyć klasę integracyjną? Jakie dokumenty są do tego wymagane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku dodatkowych godzin finansowanych ze środków pochodzących z budżetu UE należy zastosować metodę wyliczenia wynagrodzenia jak za godziny ponadwymiarowe?
1.Nauczyciel dyplomowany realizuje w szkole podstawowej 19/18 oraz 9/26.
Czy w takim przypadku jego stawka za tą godzinę wynosi - 45,99?
2.Dyrektor (dyplomowany) realizuje obowiązkowe godziny 1/18 oraz 2/26.
Czy w takim przypadku jego stawka za tą godzinę wynosi – 36,70?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica upośledzona Zespół Downa w klasie III realizuje indywidualny program w szkole masowej. W bieżącym roku szkolnym decyzją dyrektora zostanie wydłużony etap edukacyjny o jeden rok. Co wpisać w arkusz ocen ucznia? Jak zapisać w protokole: niepromowana czy nieklasyfikowana? Jak powinno brzmieć uchwałą rady pedagogicznej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można zmienić cały statut? Po reformie zostaje "stary" Zespół Szkół, ale o nowej strukturze, czyli włączone do niego 31 sierpnia 2017 przedszkole i szkoła podstawowa prowadząca klasy dotychczasowego gimnazjum oraz szkołę filialną z oddziałem przedszkolnym. Przed reformą Zespół składał się z gimnazjum i szkoły podstawowej prowadzącej szkołę filialną z oddziałem przedszkolnym. Najlepszym wyjściem byłoby uchwalenie nowego statutu, jak to zrobić? Jakie są podstawy prawne i procedury? A może jednak nowelizacja - tylko pytanie czy obecne prawo ją dopuszcza?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe