Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel wspomagający dla dziecka z autyzmem w przedszkolu? Czy ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki nadają takie uprawnienia?
Na podstawie § 7 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 w szkołach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, zatrudnia się dodatkowo (czyli dyrektor ma taki obowiązek): 1) nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów – tzw. nauczycieli wspomagających lub 2) asystenta nauczyciela lub 3) pomoc nauczyciela - z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego. W związku z tym zatrudnienie osoby na odpowiednim stanowisku (pedagogicznym – nauczyciela wspomagającego lub niepedagogicznym – pomocy nauczyciela) musi odpowiadać treści zaleceń orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanego dla konkretnego ucznia z autyzmem, gdyż placówka ma obowiązek je realizować (§ 5 ust. 1 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w placówce niepublicznej specjalnej nauczyciel języka angielskiego musi posiadać przygotowanie z zakresu pedagogiki specjalnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica od 4 miesięcy przebywa na ucieczce. Będzie nieklasyfikowana z większości przedmiotów. Jakie świadectwo należy dać uczennicy skoro nie skończy szkoły – będzie nieklasyfikowana?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 1 lutego 2021 r. chcę zatrudnić w klasie II szkoły podstawowej nauczyciela, który posiada tytuł licencjata z edukacji wczesnoszkolnej i tytuł zawodowy mgr z doradztwa zawodowego. Czy ta osoba posiada kwalifikacje do nauczania edukacji wczesnoszkolnej w klasach I–III, czy musi mieć magisterium też z edukacji wczesnoszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zarządzenie dyrektora przedszkola w sprawie zebrania Rady Pedagogicznej powinno być na podstawie jakiej ustawy ( jaki artykuł? ustęp? punkt? Dziennik Ustaw jaki?).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z nowym rozporządzeniem z dniem 1 września 2015 r. wprowadza się obowiązek nauki języka obcego nowożytnego w oddziałach przedszkolnych. Rozumiem, że ma być on nauczany w obrębie 25 godzin obowiązkowych zajęć wychowania przedszkolnego. Co jeśli nauczyciel wychowania przedszkolnego nie posiada kwalifikacji do nauczania języka obcego? Rozporządzenie dopuszcza możliwość prowadzenia tych zajęć przez innego wykwalifikowanego nauczyciela, ale na jakich zasadach? Rozporządzenie nie podaje w jakim wymiarze godzinowym ma być prowadzone to nauczanie. Jak przygotować arkusz organizacyjny dla oddziału przedszkolnego z uwzględnieniem nauki języka obcego, kiedy nauczyciel prowadzący nie posiada kwalifikacji do nauczania tego języka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe