Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie warunki muszą być spełnione, aby szkoła miała podstawę do zatrudnienia asystenta nauczyciela świetlicy?
Przepisy nie określają, kiedy, w jakich przypadkach zatrudnia się asystenta nauczyciela. Biorąc pod uwagę zadania asystenta nauczyciela określone w ustawie o systemie oświaty, w przypadku asystenta nauczyciela świetlicy podstawą jego zatrudnienia będzie duża ilość uczniów korzystających ze świetlicy szkolnej, w tym np. uczniowie dojeżdżający do szkoły, którym trzeba zapewnić opiekę po zakończeniu lekcji czy dzieci 6 letnie korzystające ze świetlicy szkolnej, a kadra pedagogiczna w świetlicy jest niewystarczająca.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka biblioteki urodzona 28 kwietnia 1955 roku złożyła do dyrektora szkoły informację w dniu 22.12.2015 roku, że po osiągnięciu wieku emerytalnego i uzyskaniu prawa do emerytury potwierdzonego przez ZUS zamierza odejść na emeryturę z końcem lutego lub na początku marca 2016 roku.W/w nauczycielka ma 17 lat stażu pracy jako bibliotekarz w bibliotece miejskiej oraz 25 lat stażu pracy jako nauczyciel biblioteki Proszę o odpowiedź na następujące pytania: 1) Jaka jest rola dyrektora w tym przypadku? ; 2) Czy rozwiązanie stosunku pracy odbywa się na wniosek pracownika? ; 3) Czy w świetle nowych przepisów emerytalnych-nauczycielka, która osiągnęła wiek 60 lat i 10 m-cy, do tej pory pozostaje w stosunku pracy, czy w każdej chwili może ona odejść na emeryturę, czy po przekroczeniu jakiegoś terminu ta osoba będzie musiała pracować do 67 lat?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka z 30 letnim stażem w wieku 56 lat jest pod ochroną? Czy można jej ograniczyć etat?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jakie kwalifikacje uprawniają do prowadzenia WWR?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Jak prawidłowo napisać podanie o zwolnienie z pensum dydaktycznego w związku z objęciem stanowiska dyrektora w PPP a wcześniejszym stanowiskiem nauczyciela w szkole?
- Czy powierzenie funkcji dyrektora szkoły rodzi stosunek pracy? Dodam, że jestem dyrektorem szkoły w której nie byłem zatrudniony. Interpretacja gminy jest taka, iż samo powierzenie jest traktowane jak umowa o pracę, więc nie będzie sporządzana.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe