Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie zmiany należy wprowadzić w statucie szkoły od 1 września 2018 roku?
Ewentualna potrzeba wprowadzenia zmian w statucie szkoły jest uzależniona od stopnia szczegółowości dotychczasowych postanowień. Należy zweryfikować, czy statut nie zawiera postanowień sprzecznych z nowymi regulacjami dotyczącymi nauczycieli (ocena pracy, awans zawodowy, wymiar pensum), czy uwzględnia uchylenie od dnia 1 września 2018 r. regulacji dotyczących zatrudniania asystentów nauczycieli (z możliwością kontynuowania pracy przez osoby wcześniej zatrudnione na tym stanowisku), czy organizacji opieki podczas szkolnych wycieczek – art. 6a, rozdział 3a i art. 42 – 42a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967, art. 15 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm., rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczycieli, zakresu informacji zawartych w karcie oceny pracy, składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego oraz trybu postępowania odwoławczego, Dz.U. z 2018 r., poz. 1133, projekt rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (https://legislacja.rcl.gov.pl/projekt/12309554), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki, Dz.U. z 2018 r., poz. 1055. Należy się liczyć z możliwością wprowadzenia przez MEN do końca bieżącego roku szkolnego kolejnych regulacji, które mogą wpłynąć na treść statutu szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W przyszłym roku szkolnym do klasy I gimnazjum może trafić 3 uczniów z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej (upośledzenie w stopniu lekkim). Czy i jak można wtedy utworzyć klasę integracyjną? Jakie dokumenty są do tego wymagane?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy prace ucznia w młodzieżowej radzie gminy możemy podciągnąć pod punkt „osiągnięcia w aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu” i wpisać mi na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są procedury/możliwości przyjęcia dziecka rocznikowo młodszego do wyższej grupy przedszkolnej (kwalifikuje się do czterolatków, rodzice chcą o zapisanie do pięciolatków)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o wzór wniosku dyrektora szkoły ponadgimnazjalnej, pozytywnie zaopiniowanego przez kuratora oświaty do ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania, o zgodę na przeprowadzenie sprawdzianu uzdolnień kierunkowych, na warunkach ustalonych przez radę pedagogiczną(UoSO).
Wypełniłam wniosek do kuratorium zgodnie z Państwa instrukcją i wszystko było żle.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń ma upośledzenie w stopniu głębokim i jest objęty indywidualnymi zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi w wymiarze 10 godzin tygodniowo. Zajęcia są zalecone w orzeczeniu przez Poradnię Psychologiczną na okres 5 lat od 2012 do 2017 roku. 23 czerwca 2015 uczeń kończy 18 lat. Rodzice chcą zrezygnować z zajęć rewalidacyjno-wychowawczych zaleconych dla ucznia. Jaka jest procedura rezygnacji rodziców z wyżej wymienionych zajęć? Co powinni zrobić rodzice,żeby zrezygnować z zajęć-wystarczy oświadczenie rodziców-czy też zmieniające orzeczenie poradni? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe