Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako Beneficjent projektów unijnych (POKL) podpisujemy z pracownikami umowy zadaniowe na czas realizacji konkretnego projektu. Częstą sytuacją jest, że nasz pracownik ma podpisane równocześnie 2 umowy o pracę (1/2 etatu w jednym projekcie i jednocześnie 1/2 etatu na inne stanowisko w drugim projekcie). Przy rozliczeniach miesięcznych każdej z umów pracownik sporządza kartę czasu pracy, prowadzi też ewidencję godzin pracy we wszystkich projektach. Jedna z Instytucji Pośredniczących II stopnia, która nas rozlicza i kontroluje, zarzuciła nam, że takie rozwiązanie nie jest zgodne z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL, które w punkcie 4.5.1.2) mają zapis: „Umowa o pracę z osobą stanowiącą personel projektu obejmuje wszystkie zadania wykonywane przez tą osobę w ramach projektu lub projektów realizowanych przez Beneficjenta”. Zagrożono nam uznaniem za niekwalifikowane wydatków na wynagrodzenia pracowników w projektach, gdyż są niezgodne z Wytycznymi. Naszym zdaniem są zgodne z prawem pracy. Rozwiązanie zaproponowane przez IP2 mocno komplikuje rozliczanie pracownika, ponieważ: - umowy mają różny okres obowiązywania (zależy to od okresu realizacji poszczególnych projektów), pojawią się problemy z rozliczaniem urlopów, wydawaniem świadectw pracy, etc. - stawki wynagrodzenia w poszczególnych projektach są zróżnicowane, mimo że wymiar czasu pracy jest taki sam - podpisanie jednej umowy wymagałoby stałego aneksowania w przypadku zakończenia zatrudnienia pracownika w jednym projekcie i rozpoczęcia zatrudnienia w drugim Nadmieniam, że do XII 2013, żaden zespół kontrolujący z tej samej Instytucji pośredniczącej nie podniósł takiego zarzutu, jak opisany powyżej, mimo że zapis Wytycznych, przytoczony powyżej, nie zmienił brzmienia od kilku lat. Inna Instytucja Wdrażająca, która kontrolowała nasze umowy z personelem również nie miała zastrzeżeń do takiej formy zatrudniania, jaką stosujemy. Nawiązując do Państwa porady z dnia 17.06.2014 dotyczącej zatrudniania personelu na klika umów o pracę w projektach unijnych proszę o przedstawienie ekspertyzy dotyczącej kwalifikowalności wydatków przy tego typu zatrudnieniu. Proszę o możliwie najszybsze odniesienie się do sprawy.
W poprzednim pytaniu dot. kolejnych umów o pracę w ramach projektów POKL rozpatrywaliśmy możliwość zawarcia kolejnej umowy na czas określony (kolejny projekt - nowa terminowa umowa).
Obecne pytanie dotyczy zatrudniania pracowników na dwie umowy o pracę jednocześnie.
Zasady kwalifikowania wydatków i kategorie wydatków kwalifikowalnych w ramach Priorytetu X Pomoc Techniczna zostały określone w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie korzystania z pomocy technicznej, gdzie zapisano m.in., że "zgodnie z zapisami Podrozdz. 4.5 Sekcja 1 pkt 2) Wytycznych wszystkie obowiązki i zadania realizowane przez pracownika beneficjenta w ramach jednego lub więcej projektów powinny być ujęte w jednej umowie o pracę. Jeżeli beneficjent chce zaangażować dotychczasowego pracownika będącego personelem projektu do realizacji innych zadań w ramach projektu, należy zmienić mu zakres obowiązków w ramach stosunku pracy."
Powyższa interpretacja wynika z ogólnej zasady, że pracownika z pracodawcą może łączyć jeden stosunek pracy. Zawieranie z pracownikiem dodatkowej umowy o pracę, czyli zawieranie drugiego stosunku pracy może nastąpić wyjątkowo, gdy chodzi o rodzaj pracy wyraźnie inny niż uzgodniony w podstawowym czasie pracy oraz jeżeli nie spowoduje to przekroczenia norm czasu pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od 01 września 2016 nauczyciel będzie przebywał na urlopie dla poratowania zdrowia do dnia 30.06.2017. Na ten czas zatrudniam nauczyciela na zastępstwo. Nauczyciel zatrudniany ma stopień awansu zawodowego stażysta. Pytanie czy w takiej formie zatrudnienia nauczyciel odbywa staż na nauczyciela kontraktowego?
- Mianowana nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i w trakcie studiów terapii pedagogicznej została zatrudniona na stanowisku pedagoga szkolnego - maj 2009r. i dyrektor uznał jej te kwalifikacje jako zbliżone. Teraz podjęła decyzję i chce składać dokumenty na nauczyciela dyplomowanego. Czy KO uzna uniżoność jako konkretne kwalifikacje nauczyciela? Czy może lepiej, żeby składała dokumenty jako terapeuta pedagogiczny bo takie godziny ma i realizuje i do nich posiada konkretny dyplom poświadczający wykształcenie? Posiadanie zbliżonych kwalifikacji dawało uprawnienie do zajmowanie stanowiska w szkołach w jakich zostało zrobione zbliżenie. Czy KO w dobie dzisiejszych przepisów może to kwestionować?
- Nauczycielka pracowała na 7/18 etatu do 31.08.2011 r. W maju 2011 r. podpisała wypowiedzenie, z którego wynika, iż od 1.09.2011 r. zmienia wymiar czasu pracy na 8,5/19.
27.08.2011 r. nauczycielka przyniosła zaświadczenie , że jest w ciąży. Od 1.09.2011 r. ma zwolnienie lekarskie i w związku z tym nie podpisała nowej umowy.
13.07.2012 r. kończy jej się urlop macierzyński i powinna otrzymać 8 tygodni urlopu uzupełniajacego do 7.09.2012 r.
Pytania:
1) Czy zasiłek chorobowy i urlop macierzyński powinny być płatne z 7/18, czy z 8,5/19 etatu?
2) Czy urlop uzupełniajacy płatny powinien być z 7/18, czy z 8,5/19 etatu?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel przebywał na zwolnieniu lekarskim 182 dni. 9 grudnia skończył się okres zasiłkowy. 15 listopada złożył wniosek o przyznanie zasiłku rehabilitacyjnego. 30 stycznia otrzymaliśmy decyzję ZUS o odmowie przyznania zasiłku. Skierowaliśmy pracownika na ponowne badania kontrolne. Lekarz nie dopuścił nauczyciela do pracy. Czy w takiej sytuacji możemy rozwiązać stosunek pracy z nauczycielem, w jakim trybie i na jakiej podstawie?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- 1. Sprzątaczka jest obecnie na urlopie macierzyńskim. Planujemy wypłacić waloryzacje z wyrównaniem od stycznia. Jak waloryzować urlop macierzyński dla tej sprzątaczki? 2. Ta sama sprzątaczka wraca z macierzyńskiego w lipcu i planujemy ją wysłać na urlop wypoczynkowy. Jakie wynagrodzenie urlopowe jej policzyć?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe