Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako Beneficjent projektów unijnych (POKL) podpisujemy z pracownikami umowy zadaniowe na czas realizacji konkretnego projektu. Częstą sytuacją jest, że nasz pracownik ma podpisane równocześnie 2 umowy o pracę (1/2 etatu w jednym projekcie i jednocześnie 1/2 etatu na inne stanowisko w drugim projekcie). Przy rozliczeniach miesięcznych każdej z umów pracownik sporządza kartę czasu pracy, prowadzi też ewidencję godzin pracy we wszystkich projektach. Jedna z Instytucji Pośredniczących II stopnia, która nas rozlicza i kontroluje, zarzuciła nam, że takie rozwiązanie nie jest zgodne z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL, które w punkcie 4.5.1.2) mają zapis: „Umowa o pracę z osobą stanowiącą personel projektu obejmuje wszystkie zadania wykonywane przez tą osobę w ramach projektu lub projektów realizowanych przez Beneficjenta”. Zagrożono nam uznaniem za niekwalifikowane wydatków na wynagrodzenia pracowników w projektach, gdyż są niezgodne z Wytycznymi. Naszym zdaniem są zgodne z prawem pracy. Rozwiązanie zaproponowane przez IP2 mocno komplikuje rozliczanie pracownika, ponieważ: - umowy mają różny okres obowiązywania (zależy to od okresu realizacji poszczególnych projektów), pojawią się problemy z rozliczaniem urlopów, wydawaniem świadectw pracy, etc. - stawki wynagrodzenia w poszczególnych projektach są zróżnicowane, mimo że wymiar czasu pracy jest taki sam - podpisanie jednej umowy wymagałoby stałego aneksowania w przypadku zakończenia zatrudnienia pracownika w jednym projekcie i rozpoczęcia zatrudnienia w drugim Nadmieniam, że do XII 2013, żaden zespół kontrolujący z tej samej Instytucji pośredniczącej nie podniósł takiego zarzutu, jak opisany powyżej, mimo że zapis Wytycznych, przytoczony powyżej, nie zmienił brzmienia od kilku lat. Inna Instytucja Wdrażająca, która kontrolowała nasze umowy z personelem również nie miała zastrzeżeń do takiej formy zatrudniania, jaką stosujemy. Nawiązując do Państwa porady z dnia 17.06.2014 dotyczącej zatrudniania personelu na klika umów o pracę w projektach unijnych proszę o przedstawienie ekspertyzy dotyczącej kwalifikowalności wydatków przy tego typu zatrudnieniu. Proszę o możliwie najszybsze odniesienie się do sprawy.
W poprzednim pytaniu dot. kolejnych umów o pracę w ramach projektów POKL rozpatrywaliśmy możliwość zawarcia kolejnej umowy na czas określony (kolejny projekt - nowa terminowa umowa).
Obecne pytanie dotyczy zatrudniania pracowników na dwie umowy o pracę jednocześnie.
Zasady kwalifikowania wydatków i kategorie wydatków kwalifikowalnych w ramach Priorytetu X Pomoc Techniczna zostały określone w Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie korzystania z pomocy technicznej, gdzie zapisano m.in., że "zgodnie z zapisami Podrozdz. 4.5 Sekcja 1 pkt 2) Wytycznych wszystkie obowiązki i zadania realizowane przez pracownika beneficjenta w ramach jednego lub więcej projektów powinny być ujęte w jednej umowie o pracę. Jeżeli beneficjent chce zaangażować dotychczasowego pracownika będącego personelem projektu do realizacji innych zadań w ramach projektu, należy zmienić mu zakres obowiązków w ramach stosunku pracy."
Powyższa interpretacja wynika z ogólnej zasady, że pracownika z pracodawcą może łączyć jeden stosunek pracy. Zawieranie z pracownikiem dodatkowej umowy o pracę, czyli zawieranie drugiego stosunku pracy może nastąpić wyjątkowo, gdy chodzi o rodzaj pracy wyraźnie inny niż uzgodniony w podstawowym czasie pracy oraz jeżeli nie spowoduje to przekroczenia norm czasu pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie brzmi: Czy nauczyciel nauczania początkowego uczący wszystkich przedmiotów/edukacji ( z wyj. religii i j. angielskiego) w 2a może uczyć w 2b tylko edukacji komputerowej? Ten w 2b ma kwalifikacje jeszcze do innych przedmiotów i miały ponad 1,5 etatu a ten z 2a ma tylko etat. Dlatego tak zrobiłam w arkuszu kwietniowym, ale delegatura z Częstochowy zakwestionowała mi to pisząc, że to jest niezgodne z obowiązującym prawem. Ni podano konkretnego paragrafu tylko .....DzU z 2017 poz 1575 oraz Dz U z 2017 poz 703. Zadzwoniłam do wizytatorki i też nie podała mi paragrafu ale wyjaśniła, że teraz nie wolno nauczycielom nauczania uczyć w klasach innych niż swoja muzyki, plastyki i informatyki bo nie są specjalistami. Jestem tym oburzona. podejrzewam, że to jakaś nadinterpretacja prawa. Ci nauczyciele są najlepszymi jakich te dzieci mogłyby mieć. Ja jako dyrektor nie widzę możliwości wpuszczenia do klasy 1 pani uczącej informatyki w starszych klasach i nigdy nie mającej styczności z małymi dziećmi jak też nie znającej metodyki podania materiały dzieciom małym. A jak do tego ma się paragraf 27 mówiący o tym , że ci którzy uczą w dniu wejścia rozporządzenia mogą pracować na tych stanowiskach dalej? Bardzo proszę o odpowiedź, jak to jest prawidłowo. W małopolskiem znajoma dyrektorka dowiedziała się tego ode mnie . tak samo zrobiła w arkuszu i nikt jej tego nie zakwestionował.
- Organ prowadzący placówki oświatowe w naszej gminie obniżył od 1 września dodatek funkcyjny i motywacyjny dyrektorom o 50%. Dowiedzieliśmy się o tym podpisując przelew płac nauczycieli. Wcześniej nikt nie rozmawiał z nami o takich posunięciach. Nie przedstawiono nam wymiarów uposażeń i dodatków od 1 września, nie podpisywaliśmy żadnych dokumentów. Jak wygląda to prawnie? Wiemy, że powinniśmy otrzymać trzymiesięczne wypowiedzenie warunków umowy dotyczących dodatku funkcyjnego. Czy obniżenie dodatku motywacyjnego o 50% nie powinno być oparte argumentami. Mamy wyróżniające oceny pracy na stanowisku dyrektora, nie otrzymaliśmy żadnej nagany ani uwagi negatywnej dotyczącej naszej pracy. Jak wygląda sytuacja odwoławcza od takiej decyzji?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka w wieku 56 lat i 30 letnim stażem może przejść na emeryturę w 2012 roku?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można z subwencji opłacać wynagrodzenie rehabilitanta, który prowadzi zajęcia rehabilitacyjne w ramach rewalidacji?
- Jestem dyrektorem 7-oddziałowego przedszkola w którym jest 156 dzieci. Jakie powinnam mieć pensum (ile godz. zajęć powinnam mieć z dziećmi). Proszę o podanie podstawy prawnej.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe