Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jako SOSW, którego organem prowadzącym jest powiat realizujemy zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka (ZWWRD). Czy obowiązuje nas zasada tak jak w szkole ,że przyjęcie dziecka na zajęcia z innego powiatu możliwe jest na podstawie porozumienia między powiatami
Organizację wczesnego wspomagania rozwoju dzieci określa art. 127 ust. 5-9 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2024 r. poz. 737) i rozporządzenia MEN z 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (dz. u. z 2017 r. poz. 1635).
Wczesnym wspomaganiem rozwoju obejmowane są dzieci niepełnosprawne oraz ich rodziny od chwili stwierdzenia u dziecka niepełnosprawności do rozpoczęcia nauki w szkole.
Podstawą do objęcia dziecka jest opinia o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju wydana przez zespół orzekających działający w publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju mogą być organizowane w publicznych i niepublicznych, specjalnych ośrodkach szkolno-wychowawczych.
Zajęcia w ramach wczesnego wspomagania organizuje się w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu.
Dyrektor SOSW może organizować wczesnego wspomagania w porozumieniu z organem prowadzącym (powiat).
Jeżeli organ prowadzący SOSW (powiat) nie ograniczył możliwości przyjmowania dzieci z innych powiatów, to dyrektor SOSW może przyjąć takie dziecko na wniosek rodzica, do którego dołączono opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W szkole nie funkcjonuje księga zastępstw. Jaka podstawa prawna wskazuje na jej założenie?
Czy związek zawodowy może wnioskować o założenie takiej księgi?
Czy w szkole powinien być regulamin przydzielania zastępstw za nieobecnych nauczycieli?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy się zapłata za godziny ponadwymiarowe za okres nieobecności przewodniczącego związków zawodowych, który przebywał na trzydniowym wyjeździe związkowym (był delegowany przez związek)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń po I klasie liceum może przenieść się do innej klasy, mimo że są tam inne rozszerzenia? Uczeń w klasie pierwszej zgodnie z nowym ramowym planem wybrał klasę z rozszerzeniami: matematyka, informatyka, fizyka; realizował tylko rozszerzenie z matematyki. Od nowego roku w drugiej klasie chce kontynuować naukę w klasie z rozszerzoną matematyką, biologią i chemią; w tej klasie również matematyka była w kl. I rozszerzona. Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy psycholog, który dodatkowo ukończył Studium Socjoterapii ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć socjoterapii w gimnazjum ( w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo dziękuję za odpowiedź na moje pytanie CZY SZKOŁA NIE MUSI JUŻ ORGANIZOWAĆ DYŻURÓW DLA DZIECI W PRZERWIE ŚWIĄTECZNEJ WG ROZPORZĄDZENIA Z DNIA 11 SIERPNIA 2017? Niestety odpowiedź Państwa nie rozwiała moich wątpliwości. Oczywiście wiem, że dni podczas wiosennej i zimowej przerwy świątecznej NIE SĄ DNIAMI WOLNYMI OD PRACY DLA NAUCZYCIELI, ale moje pytanie brzmi: Na jakiej podstawie prawnej (a pytam o konkretny paragraf) szkoła jest zobowiązana do organizacji zajęć opiekuńczo – wychowawczych konkretnie W CZASIE WIOSENNEJ LUB ZIMOWEJ PRZERWY ŚWIĄTECZNEJ, a więc w dniach, które nie są wymienione w rozporządzeniu w katalogu dni dodatkowo wolnych ustalonych przez dyrektora i podanych do publicznej wiadomości do 30 września – dla szkół podstawowych – do 8 dni. Dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych nie są dniami zawierającymi się ani w wiosennej przerwie świątecznej ani w zimowej przerwie świątecznej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe