Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jeśli dyrektor szkoły publicznej założy pracownikom pocztę służbową na "Onet" i ta poczta się psuje, to kto powinien zgłosić awarię do "Onet" - dyrektor czy pracownik? Jak w takiej sytuacji powinien zachować się nauczyciel?
Zasady korzystanie z kont poczty elektronicznej Onet Poczta wskazane są regulaminie wydanym przez Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02 – 672), ul. Domaniewska 49. W ramach usług świadczonych przez Ringier Axel Springer w zakresie opisanym w regulaminie oferowane są konta poczty elektronicznej odpłatne oraz ze zniesionymi opłatami tzw. bezpłatne. W zależności od tego z jakich kont korzystają nauczyciele, rożnie może być ukształtowane prawo użytkowników do zgłaszania awarii i reklamacji.
W sytuacji, gdy nauczyciele korzystają z kont udostępnionych przez szkołę należy ustalić czy są konta płatne czy też bezpłatne. Jeżeli są to konta płatne to zasady na jakich użytkownicy mogą z nich korzystać wskazane są przede wszystkim w umowie.
Jeżeli nauczyciele wykorzystują konta bezpłatne, to zgodnie § 9 regulaminu każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem usługi, tj. poczty. Reklamację należy składać drogą elektroniczną na adres: poczta@grupaonet.pl lub listownie na adres: Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o., ul. Pilotów 10, 31-462 Kraków, a termin jej rozpatrzenia to 14 dni.
Istotną kwestią jest tu określenie tego kim jest użytkownik poczty. Wedle zapisów regulaminu jest to osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która prawidłowo wypełniła formularz zamówienia Usługi (poczty) na stronie internetowej Onet Poczty i zaakceptowała postanowienia regulaminu. W sytuacji, gdy jest to pracownik szkoły upoważniony przez dyrektora, który zakładał konta dla wszystkich nauczycieli, uznać należy, że użytkownikiem będzie ten konkretny nauczyciel i on w pierwszej kolejności powinien zgłosić reklamację do serwisu Onet.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jakie zbiory ma obowiązek rejestrować szkoła w GIODO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Gdzie mogę znaleźć oficjalne informacje na temat wydatkowania środków z rozdziału 80149. Przeanalizowałam art.8 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych oraz komunikat MEN http://samorzad.pap.pl/depesze/redakcyjne.edukacja/182859/Co-wykazac--MEN-o-gwarancji-srodkow-na-ksztalcenie-specjalne-w-przypadku-szkol-ogolnodostepnych
Jestem dyrektorem przedszkola z oddziałami integracyjnymi, organem prowadzącym jest jst. W wydatkach z 80149 gmina odrzuca mi większość faktur. Chcę kupić drukarkę i postawić w sali SI, aby drukować materiały tylko dla niepełnosprawnych - gmina odrzuciła. W oddziale integracyjnym potrzebuję wykładzinę dobrej jakości droższą, bo przy niepełnosprawnych mających problemy z załatwianiem potrzeb taka wykładzina jest potrzebna - gmina odrzuciła. Gdzie szukać bardziej szczegółowych informacji na co można wydać pieniądze z 80149?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Witam! Chciałam zapytać o podane warianty nadzoru pedagogicznego.Wraz ze zmieniającą się datą publikaci zmienia się ich forma.Czy nadzór ped.przygotowany w/g wariantu I jest nadal aktualny, czy należy go przygotować w formie podanej póżniej tj. np w/g wariantu dla szkoły podst., czy gimnazjum? Wariant I odwołuje się do paragrafu 20 rozporządzenia , a te pożniejsze do paragrafu 21?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- 1. Jesteśmy szkołą stowarzyszeniową, gmina za pośrednictwem której otrzymujemy środki na prowadzenie szkoły w formie dotacji odmawia nam przekazywania dodatkowych środków na szkoły do których uczęszcza mniej niż 70 dzieci. Naszym zdaniem celem wprowadzenia nowej wagi było wsparcie małych szkół. W sąsiednich gminach samorządy przekazują szkołom stowarzyszeniowym wymienione środki, które gminy utrzymują w formie subwencji na wsparcie małych wiejskich szkół. Czy gminy maja również obowiązek przekazywania tych środków szkołom stowarzyszeniowym? 2. Od stycznia Samorządy maja obowiązek przekazywania środków finansowych szkołom w całości jakie otrzymują na dzieci z orzeczeniami o kształceniu specjalnym. Czy szkoły muszą oddzielnie rozliczać te środki czy w ramach ogólnego budżetu szkoły. Trudno by było nam rozliczać te środki w oddzielnym rozliczeniu. Mamy tu na myśli energię elektryczną, ogrzewanie, wodę, kanalizację itp. Czy istnieją jakieś wytyczne i podstawa prawna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
Proszę o poradę w sprawie księgozbioru byłego gimnazjum.
W związku z włączeniem gimnazjum do szkoły podstawowej otrzymaliśmy z Urzędu Miejskiego protokół przekazania środka trwałego dotyczący zbiorów bibliotecznych byłego gimnazjum.
Proszę o informację, w jaki sposób powinno nastąpić wpisanie tych pozycji do księgozbioru szkoły podstawowej. Czy wszystkie pozycje powinny najpierw zostać wykreślone z księgozbioru gimnazjum, a następnie wpisane do księgozbioru SP? Nie możemy ich wpisać z obecnymi numerami, ponieważ numery będą się dublowały. Czy pozycje, które nie będą nam przydatne możemy zlikwidować? Jeżeli tak, to w jaki sposób? Czy poprzez powołanie komisji likwidacyjnej?
Z poważaniem
dyrektor szkoły
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe