Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem, uczę też j. polskiego. Czy w 8.2.1 opis i analizę piszę jako nauczyciel, czy jako dyrektor? Jeśli w sprawozdaniu z 3 ostatnich lat będę pisała m.in. o realizacji programów unijnych, to w 8.2.1 mogę to powtórzyć? O czym w takim razie napisać w sprawozdaniu, a o czym w 8.2.1 ?
Rozdz. 3a - Awans zawodowy - USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. (ze zm.) Karta Nauczyciela
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (ze zm.).
§ 9. 1. Dokumentacja załączona do wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego, z zastrzeżeniem ust. 2, obejmuje:
1) dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe, a w przypadku nauczyciela kontraktowego lub nauczyciela mianowanego także akt nadania stopnia awansu zawodowego - poświadczone kopie;
2) zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje o:
a) wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu; w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia, oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, w każdej w wymiarze niższym niż połowa obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie w wymiarze co najmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć, należy załączyć zaświadczenia ze wszystkich szkół, w których nauczyciel był zatrudniony w okresie stażu,
b) dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela,
c) dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego.
d) uzyskanej przez nauczyciela ocenie dorobku zawodowego za okres stażu oraz dacie jej dokonania, a w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia - także o ocenie dorobku zawodowego za okres stażu odbytego w poprzednim miejscu zatrudnienia;
3) w przypadku nauczyciela mianowanego:
a) opis i analizę realizacji wymagań określonych w § 8 ust. 2, w szczególności ze wskazaniem uzyskanych efektów,
b) dyplom lub świadectwo potwierdzające zaawansowaną znajomość języka obcego w rozumieniu przepisów w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli - jeżeli nauczyciel realizował zadanie, o którym mowa w § 8 ust. 2 pkt 4 lit. d - poświadczoną kopię.
2. Dokumentacja składana przez nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela, załączona do wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego, obejmuje:
1) dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe, a w przypadku nauczyciela kontraktowego lub nauczyciela mianowanego także akt nadania stopnia awansu zawodowego - poświadczone kopie;
2) zaświadczenie pracodawcy o spełnieniu wymagań dotyczących okresów pracy, urlopowania lub zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy, wymaganych do złożenia wniosku, jeżeli okresów tych nie można udokumentować na podstawie świadectw pracy;
3) w przypadku nauczyciela mianowanego - dokumentację, o której mowa w ust. 1 pkt 3;
4) w przypadku nauczyciela, któremu powierzono stanowisko dyrektora szkoły - sprawozdanie z ostatnich 3 lat pracy obejmujące w szczególności charakterystykę i rozwój kierowanej przez niego szkoły w tym okresie, z uwzględnieniem efektów kształcenia i wychowania, a także wyróżniającą ocenę pracy uzyskaną w okresie zajmowania stanowiska dyrektora szkoły, z zastrzeżeniem pkt 7.
§ 8.
1. Nauczyciel mianowany ubiegający się o awans na stopień nauczyciela dyplomowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) podejmować działania mające na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy, w tym doskonalenie umiejętności stosowania technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
2) realizować zadania służące podniesieniu jakości pracy szkoły;
3) pogłębiać wiedzę i umiejętności służące własnemu rozwojowi oraz podniesieniu jakości pracy szkoły, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego
- z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
2. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują:
1) uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.
Reasumując:
całość dokumentacji obejmuje sprawozdanie z kierowanej przez dyrektora szkoły w okresie stażu z uwzględnieniem efektów. Składa Pani dokumentację jako dyrektor szkoły, uwzględniając jej specyfikę. Jeśli odnosiła Pani szczególne sukcesy jako nauczyciel języka polskiego, oczywiście należy także na nie się powołać.
Argumenty, opis, analiza nie może się powtarzać. Należy tak złożyć dokumentację, by odpowiadała warunkom rozporządzenia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy opiekun stażu może sam zrezygnować z tej funkcji?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy dyrektor (nauczyciel mianowany) może być opiekunem stażu nauczyciela stażysty i być jednocześnie przewodniczącym w komisji postępowania kwalifikacyjnego?
2. Czy członkiem komisji kwalifikacyjnej może być nauczyciel pracujący w danej placówce na umowę zlecenie?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- We wrześniu 2016 r. rozpoczęłam staż na nauczyciela dyplomowanego. W trakcie stażu, 1 września 2019 r. zostałam dyrektorem w tej szkole. Jakie są obecnie procedury zakończenia stażu? Czy powinna ubiegać się o ocenę pracy do kuratorium, ostatnią miałam przy konkursie na dyrektora w czerwcu 2018 r. gdzie otrzymałam ocenę wyróżniającą. Czy składam dwa sprawozdania jako nauczyciel i dyrektor? Proszę o dokładne wyjaśnienie i podanie podstawy prawnej do sprawozdań.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać dokumentacja dyrektora szkoły ubiegającego się o stopień nauczyciela dyplomowanego, zwolnionego z pensum godzin dydaktycznych?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka powinna zakończyć staż na stopień nauczyciela mianowanego 31.05.2014 r., jednak przerwała staż z powodu przebywania na zwolnieniu lekarskim i urlopie macierzyńskim nieprzerwanie od 18.09.2013 do 31.08.2014. W jaki sposób przedłużyć staż? Czy pełny okres nieobecności do 31.08.2014 (348 dni) liczyć od 01.06.2014 czy od 01.09.2014 ?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe