Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem Zespołu Szkół Publicznych, powołanie mam do 31 sierpnia 2017r. Organ prowadzący ogłosił teraz konkurs na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Publicznych, który dostanie powierzenie na 5 lat, ale Zespołu Szkół Publicznych, a nie Szkoły Podstawowej, która będzie od września. Co się stanie 1 września 2017r.? Czy powierzenie z tego konkursu będzie skutkowało na 5 lat czy tylko na czas reformy 2 lata do 2019?
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 60 nie określają okresu kadencji dyrektorów po wygranym konkursie w związku z reformą oświaty. W związku z tym na podstawie art. 63 ust. 21 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59 zasadą jest, że stanowisko dyrektora powierza się na 5 lat szkolnych. W uzasadnionych przypadkach można powierzyć to stanowisko na krótszy okres, jednak nie krótszy niż 1 rok szkolny. Jeśli wyjątkowo organ prowadzący uzna, że wdrażanie reformy oświaty wymaga powierzenia stanowiska dyrektora na krótszy okres, może z tej możliwości skorzystać.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Woźna (zatrudniona od 1 kwietnia 2014 r. do nadal ) od 14 lipca 2021 do 10.01.2022 r przebywała na zwolnieniu lekarskim, od 11 stycznia 2022 r. do 5 stycznia 2023 r. przebywa na świadczeniu rehabilitacyjnym. Aktualnie na początku listopada u pracownika zostanie przeprowadzona operacja. Po miesiącu od operacji pracownik będzie musiał przejść co najmniej 6 tygodniową rehabilitację. W związku z tym iż po 5 stycznia 2023 r. pracownik nie rokuje powrotu do pracy (zbyt krótki okres po operacji) pracownik zamierza złożyć wniosek o półroczną rentę z tytułu czasowej niezdolności do pracy. Dodam że niezdolność do pracy nie powstała w wyniku wypadku przy pracy ani w drodze do niej. 1. Czy po otrzymaniu renty z tytułu czasowej niezdolności do pracy pracodawca powinien rozwiązać umowę o pracę? 2. Czy w trakcie pobierania renty pracownik może przebywać na urlopie bezpłatnym? 3. Jeśli pracownik uzyska rentę z tytułu czasowej niezdolności do pracy a pracodawca nie rozwiąże umowy o pracę to jak usprawiedliwić jego nieobecność w pracy czy może być to np. urlop bezpłatny na czas otrzymania renty? 4. Czy w przypadku rozwiązania umowy o pracę w związku z przejściem na rentę pracownikowi przysługuje odprawa rentowa? (jeśli jest ro renta czasowa a pracownik deklaruje chęć powrotu do pracy po jej zakończeniu). 5. Czy i kiedy w tym przypadku kierować pracownika na badania do medycyny pracy? 6. Jeśli umowa o pracę nie będzie rozwiązana a pracownik będzie miał prawo do renty: - czy nabywa prawo do urlopu za okres przebywania na rencie? - czy okres przebywania na rencie wlicza się mu do stażu pracy? A co w przypadku przebywania na urlopie bezpłatnym w trakcie renty? - czy nabywa prawo do urlopu wypoczynkowego za okres przebywania na urlopie bezpłatnym? - czy okres przebywania na rencie i urlopie bezpłatnym wlicza się mu do stażu pracy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może zawrzeć z nauczycielem informatyki, zatrudnionym w pełnym wymiarze zajęć, dodatkową umowę zlecenia na prowadzenie strony internetowej szkoły w czasie zdalnego nauczania? Zdalna praca naszej szkoły została zorganizowana poprzez stronę internetową. Nauczyciele przesyłają materiały dla uczniów, a informatyk umieszcza i udostępnia je na stronie szkoły.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownik administracji i obsługi szkoły może bez rozwiązywania umowy o pracę korzystać z renty po zmarłym mężu w świetle nowej ustawy o zatrudnianiu emerytów?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel informatyki od grudnia 2017 roku do grudnia 2018 roku przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia. W czasie tego urlopu zakupił okulary i wystąpił do dyrektora szkoły o zrefundowanie zakupu tych okularów. Czy takiemu nauczycielowi na urlopie należy się zwrot kosztów, tym bardziej że nie wykonuje on żadnych czynności służbowych z wykorzystaniem komputera?
- Czy nauczycielce zatrudnionej na czas nieokreślony na podstawie mianowania, przebywającej obecnie na urlopie macierzyńskim można zmniejszyć wymiar zatrudnienia z dniem 01.09.2015 z uwagi na zmiany organizacyjne spowodowane niżem demograficznym? Nauczyciel wraca do pracy we wrześniu. Proszę o pilna odpowiedź. Jeżeli tak kiedy powinno być wystosowane pismo w tej kwestii i na jakie przepisy prawne powinnam się powołać?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe