Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą podstawową z oddziałami przedszkolnym. Do tego roku szkolnego mieliśmy również gimnazjum. Znowelizowaliśmy statu, wyłączyliśmy gimnazjum i nanieśliśmy aktualne zmiany z prawa oświatowego. Czy nowy statut, może być napisany bez sformułowań takich np: Punkt 2 zmienia brzmienie Czy może być nowy znowelizowany statut bez takiego przykładowego zapisu?
Wprawdzie obowiązujące przepisy, w tym ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. nie zawierają wytycznych co do sposobu formułowania treści postanowień nowego statutu szkoły, natomiast posiłkując się w drodze analogii treścią rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad techniki prawodawczej" (Dz.U. z 2016 r., poz. 283 ze zm.) należy wnioskować, że wewnętrzny akt prawny, jakim jest nowy statut lub jego ujednolicona wersja uwzględniająca zmiany, zawiera tylko obowiązującą treść, bez dodatkowych sformułowań, że jakaś jednostka redakcyjna zmienia lub otrzymuje brzmienie. Takie sformułowania mogłyby się pojawić w uchwale organu szkoły, która nowelizuje tylko niektóre jednostki redakcyjne statutu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Skoro obowiązek realizacji projektu gimnazjalnego wynikał z zapisów art. 44p ust. 1 ustawy o systemie oświaty, a art. 15 pkt 63 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę Prawo oświatowe zawiera zapis uchylający art. 44p, to czy uczniowie gimnazjum w roku szkolnym 2017/2018 mają obowiązek realizacji projektu edukacyjnego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W ostatnim pytaniu, sprawdzonym 10.05.2019 roku nie chodziło wyłącznie o orzeczenia. Oczywistym jest, iż dyrektor jako przewodniczący zespołu, zapoznając się z dokumentacją, może wnieść też swoje uwagi do orzeczenia - zna sprawę, jest decydentem. A co począć w przypadku dopisywania wniosków do opinii (zwykła opinia bez rangi orzeczenia, nie mówimy o WWRD), dyrektor nie widzi dziecka, nie posiada danych świeżych z wywiadu, nie dokonywał obserwacji dziecka oraz nie tworzył hipotez diagnostycznych, a psycholodzy też nie wszystko notują. Wnioski, jakie psycholog zawiera w opinii nie mogą naruszać interesu zarówno dziecka, jak i rodziców i nie zwalnia z tego żadne rozporządzenie MEN. Jak rozmawiać nt. nadmiernej ingerencji w diagnozę czy wnioski konkretnego specjalisty w przypadku zwykłych opinii? Czy dyrektor takich "poprawek" (swoich uwag) nie powinien omówić z zespołem diagnozującym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W przedszkolu nauczyciel wspomagający(pełny etat 20 h) dla dwojga dzieci z orzeczeniem (w jednej grupie).Nauczyciel pracuje 4 godziny dziennie. Jak wygląda sprawa opieki nad dziećmi powyżej czasu pracy n-la wspomagającego. Dodam że jedno z dzieci jest bardzo agresywne, dlatego dzieci z grupy bardzo się boją. Sprawa jest podobna w wielu przedszkolach. jak rozwiązać problem. Dziękuję
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach godzin "karcianych" nauczyciel może pojechać z uczniami np.: na mecz piłki siatkowej(uczniowie są tylko kibicami) lub wycieczkę szkolną? Jeżeli tak, to ile godzin wynikających z art.42 KN nauczyciel zrealizował (np.: podczas 2-dniowej wycieczki)? Proszę o szybką poradę.
- Proszę o pomoc w sporządzeniu przykładowego raportu dotyczącego działań szkoły związanych z edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych- ( przedmiot ustalony na podstawie kierunków polityki oświatowej państwa- podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe