Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy w trakcie opracowywania zmian do statutu szkoły. Jak wygląda sprawa załączników do statutu, czy wewnątrzszkolne zasady oceniania, programy wychowawcze i profilaktyki powinny być załącznikami czy raczej powinny znajdować się w treści statutu? Proszę o wskazanie podstawy prawnej.
Wymienione w pytaniu dokumenty nie są załącznikami. Wewnątrzszkolny system oceniania powinien być zawarty w treści statutu zgodnie z rozporządzeniem z 30.04.2007 r. Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego określa statut szkoły, z uwzględnieniem przepisów w/w rozporządzenia. Program wychowawczy oraz program profilaktyki to odrębne dokumenty.
Podstawa prawna: 1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów publicznych (ze zm.), w szczególności: § 4; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica kl.IV z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu lekkim ma też orzeczenie o nauczaniu indywidualnym. Jednocześnie mama zdeklarowała, że uczennica będzie uczęszczać na wybrane zajęcia z klasą (religię, muzykę, plastykę). Czy pozostałe zajęcia na nauczanie ind. mogę przydzielić w wymiarze 8 godzin? Czy nauczyciele z klas IV - VI, którzy będą ją uczyć muszą mieć oligofrenopedagogikę, czy mogę te zajęcia powierzyć nauczycielce dotychczasowej z klas I - III, która ma oligofrenopedagogikę i miała z nią zajęcia rewalidacyjne? Czy mogę tej nauczycielce dać tylko zajęcia rewalidacyjne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli nauczyciel otrzyma karę dyscyplinarną wymierzoną przez komisję dyscyplinarną w postaci – zwolnienie z pracy, to czy ma to zastosowanie do wszystkich aktualnych umów o pracę, czy tylko dotyczy to umowy o pracę w placówce, w której nauczyciel dopuścił się czynu naruszającego prawa i dobro dziecka?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy szkoła publiczna, dla której organem prowadzącym jest stowarzyszenie, podlega corocznym audytom KRI? Jeżeli podlega, to kto jest odpowiedzialny za taki audyt: dyrektor szkoły czy organ prowadzący?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy frekwencja w „zerówce” poniżej 50% z powodu częstych chorób dziecka nie skutkuje automatycznie odroczeniem obowiązku szkolnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielowi w oddziale przedszkolnym przysługuje 35 dni w skali roku. Czy dzielimy go proporcjonalnie, czyli od września do grudnia (12 dni) i od stycznia do sierpnia (23 dni), ponieważ ten nauczyciel przechodzi wraz z uczniami do klasy pierwszej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe