Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciel jest zatrudniony w trzech placówkach i należy mu się 2 dni urlopu okolicznościowego (śmierć rodzica). Czy musi ten urlop wziąć we wszystkich placówkach w tych samych dniach czy może w różnych dniach? W jakim terminie należy wybrać urlop okolicznościowy? Czy 1 miesiąc po pogrzebie można jeszcze udzielić tego urlopu?
Wprawdzie u każdego pracodawcy pracownik nabywa odrębne prawo do tzw. urlopu okolicznościowego z powodu zgonu jednej z osób wymienionych w § 15 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U.2014.1632), natomiast nie jest to urlop wypoczynkowy, a zwolnienie z pracy udzielone w celu załatwienia spraw dotyczących zgonu i pogrzebu. Co do zasady powinno ono zostać udzielone w tym samym terminie u wszystkich pracodawców, z wyjątkiem sytuacji, gdy przez część lub całość dnia pracownik ma u jednego z pracodawców wolne zgodnie z harmonogramem czasu pracy i w tym wolnym czasie załatwia formalności związane ze zgonem lub uczestniczy w pogrzebie. Jeśli pracownik wnioskuje o dzień wolny miesiąc po pogrzebie, musiałby wykazać, że w związku ze zgonem lub pogrzebem osoby bliskiej ma do załatwienia jakieś konkretne formalności z tym związane; w przeciwnym razie należy odmówić udzielenia dnia wolnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczycielka zatrudniona w gimnazjum (ur. w 1966 r.), na dzień 31.08.2018 r. będzie posiadała staż pracy 32 lata (również 32 lata stażu pracy pedagogicznej). W dn. 31.08.2018 będzie przeniesiona w stan nieczynny w trybie art. 225 ust.1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, w związku w wygaszeniem kształcenia w gimnazjum i brakiem dla niej godzin. Czy w przypadku braku jej zgody na przeniesienie w stan nieczynny i rozwiązania stosunku pracy będzie przysługiwało jej prawo przejścia na emeryturę na podstawie art. 88 ust. 1a pkt.2 Karty Nauczyciela (brzmienie tego artykułu zmienione Ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe zapisem w art. 4 pkt. 12)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
moje pytanie będzie dotyczyło odpłatności za godziny uciążliwe. Mam ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym + sprzężenia. Chłopiec ten uczęszcza do klasy 4, ma nauczyciela współorganizującego kształcenie. Realizuje inną postawę programowa. Czy powinnam wypłacać dodatek za warunki uciążliwe. Jeśli tak, to komu- nauczycielom uczącym w oddziale, nauczycielowi współorganizującemu kształcenie? Bardzo proszę o poradę.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Organ prowadzący szkołę (z racji spadającej liczby oddziałów) nakazał zrezygnować z jednego z dwóch wicedyrektorów. Chodzi głównie o zmniejszone pensum - 9 godz. Wicedyrektor , który miałby zrezygnować, zgadza się pracować jako wicedyrektor na pełnym pensum 18/18. Organ prowadzący twierdzi, że nie. Proszę o opinię.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W szkole zatrudniona była osoba do opieki w czasie dowozu. Zatrudnienia były cykliczne tj. na 10 m-cy w każdym roku szkolnym. Uzbierało się tego dużo, bo pracownik był tak zatrudniany od 1999 roku. W tym roku pracownik po zakończeniu umowy na czas określony i otrzymaniu świadectwa pracy wystąpił do ZUS i otrzymał emeryturę (osiągnął wiek emerytalny). Czy tę osobę należy objąć opieką tak jak innych emerytów, którzy przeszli na emeryturę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawy prawne dla nauczyciela:
1. odprawa 3 miesięczna
2. rozwiązanie umowy o pracę na mocy porozumienia stron w związku z przejściem na emeryturę
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe