Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczyciela posiadająca wyższe wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym (filologia rosyjska) oraz studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej zdała egzamin z języka angielskiego dla obcokrajowców na poziomie 1 - First i otrzymała ocenę C z egzaminu w zakresie znajomości języka angielskiego First Certificate in English poziom B2 Rady Europy wynik 162 pkt. Czy nauczycielka posiada kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i w szkole podstawowej w klasach I- III? Jeśli posiada to, do którego roku są one ważne?
Zgodnie z § 12 ust. 3 pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.), kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych posiada osoba, która: 1) ma kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych, określone w § 4 ww. rozporządzenia – nauczycielka skończyła studia magisterskie na innym kierunku oraz studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej (§ 4 ust. 1 pkt 1 w zw. z § 3 ust. 1 pkt 3 ww. rozporządzenia); 2) legitymuje się świadectwem egzaminu z danego języka obcego w stopniu co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia – nauczycielka posiada certyfikat FCE z oceną C; 3) ponadto ukończyła studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku filologia, i posiada przygotowanie pedagogiczne do nauczania języka obcego - nauczycielka ukończyła filologię rosyjską, ma tytuł magistra i jak wynika z pytania – na tych studiach uzyskała przygotowanie pedagogiczne, zaś w opisie wymagania nr 3 nie został sformułowany warunek, że studia i przygotowanie pedagogiczne muszą dotyczyć danego (nauczanego) języka obcego. Nauczycielka posiada więc wystarczające kwalifikacje do nauczania języka angielskiego w przedszkolu i szkole podstawowej na etapie edukacji wczesnoszkolnej i nie są one aktualnie ograniczone czasowo.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi, który jest zatrudniony na czas zastępstwa od 16 marca do 31 sierpnia 2013 r. należy się świadczenie urlopowe?
A jak jest z pracownikiem obsługi - czy zatrudnionemu woźnemu na czas zastępstwa na 4 miesiące należy się świadczenie urlopowe?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Od 25 maja dyrektorzy szkół zostali zobligowani do umożliwienia uczniom klas VIII, a od 1 czerwca uczniom pozostałych klas uczestnictwa na terenie szkoły w konsultacjach indywidualnych lub w małych grupach. Na terenie szkoły zostały zorganizowane konsultacje w formule, jaką zaproponował MEN: "umożliwienie wyjaśnienia trudnych kwestii, usystematyzowanie materiału, rozmowa z nauczycielem, możliwość poprawy oceny na potrzebę klasyfikacji". Czy konsultacje, o których wspomina MEN należy rozumieć jako "zajęcia opiekuńcze inne zajęcia i czynności wynikające z zadań statutowych szkoły uwzględniające potrzeby i zainteresowania uczniów" (art. 42 ust. 2 KN) czy może jednak jako zajęcia wynikające z pomocy psychologiczno-pedagogicznej (par 6, ust. 2, pkt 8 rozp. o ppp), za które nauczycielowi należy zapłacić? Dodam, że w dniach, w których odbyły się konsultacje pedagodzy zorganizowali wszystkie zajęcia z godnie z planem lekcji i ponadto przeprowadzili jeszcze konsultacje.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1. Proszę o informację, do kiedy powinnam udzielić urlopu wychowawczego nauczycielowi, który wnioskował o ten urlop od 4.03.2017 do 22.06.2018. Wniosek wpłynął dzień po wysłaniu wypowiedzenia, tj. 9.03. Czy urlopu powinnam udzielić do końca czerwca, a potem nauczyciel wykorzystywałby urlop wypoczynkowy, czy też do końca sierpnia (i urlop wypoczynkowy zostaje wchłonięty przez wychowawczy)?; 2.Drugie pytanie dotyczy terminów: - wnioski nauczyciela wpłynęły 9.03. (widnieje na nich data 6.03); - wypowiedzenie wysłano 8.03. priorytetem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (termin odbioru – 9.03). Czy zazębienie się tych dat może powodować jakieś problemy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Złożyłam rezygnację z pełnienia funkcji dyrektora z dniem 31 sierpnia 2015 r. Praktycznie nie ma dla mnie godzin w projekcie organizacyjnym. WO zażądał poprawy projektu i rozdzielenia 35 godzin języka polskiego (jestem polonistką) na 3 osoby i wyszło 15, 10 i 10 dla mnie. Dziś dostałam informację, że mam uzupełniać etat w innej szkole w wysokości 8 godzin. Nie chcę tego uzupełnienia, wolałabym, aby mnie zwolniono z artykułu 20 KN, mogę przejść na emeryturę. Czy mogę się nie zgodzić na to uzupełnianie etatu i jakie konsekwencje tego by były?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- roszę o informację, czy poniższy zapis w umowie o pracę zawartą z nauczycielem, jest prawidłowy (głównie chodzi o podstawę prawną): 1. Strony ustaliły następujące warunki umowy: Pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy na stanowisku nauczyciela matematyki zgodnie z obowiązkami określonymi dla nauczycieli w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), ustawie z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2016 r. poz. 1379 oraz z 2017 r. poz. 60) oraz przepisami wykonawczymi do tych ustaw, a w zakresie nieuregulowanym w wymienionych ustawach, zgodnie z Kodeksem Pracy oraz statutem placówki, w wymiarze 40 godzin tygodniowo (w tym 18 godzin zajęć dydaktyczno - wychowawczych);
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe