Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka była zatrudniona od 1.02.2018 r. do 30.06.2018 r. (umowa na zastępstwo). Następnie była zatrudniona od 1.09.2018 r. do 31.08.2019 r. W dniu 22.05.2019 r. urodziła dziecko i przeszła na urlop macierzyński. Po zakończeniu umowy 31.08.2019 r. dokumentacja została przekazana do ZUS (zasiłek macierzyński). Nauczycielka będzie ponownie zatrudniona w naszej szkole od 1.02.2020 r. Czy musi ponownie wykonywać badania wstępne z zakresu medycyny pracy (badania poprzednio wykonane są ważne do 2023 r.)? Nauczyciel przed urlopem macierzyńskim nie przebywał na zwolnieniu lekarskim. Czy w związku z przerwą musi ponowić również zaświadczenie z KRK?
Obowiązek skierowania pracownika na badanie wstępne jest wyłączony, gdy ten sam pracownik jest ponownie przyjmowany do pracy u tego samego pracodawcy w ciągu 30 dni po rozwiązaniu lub wygaśnięciu poprzedniego stosunku pracy z tym pracodawcą, a więc z uwagi na dłuższą przerwę w zatrudnieniu należy skierować nauczycielkę na badanie wstępne – art. 229 § 1 pkt 1 i § 11 pkt 1 ustawy z 26.06.1974 r. - Kodeks pracy (Dz.U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm.). Na podstawie art. 10 ust. 8a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 zwolniony z obowiązku złożenia tzw. zaświadczenia o niekaralności jest tylko nauczyciel, z którym jest nawiązywany kolejny stosunek pracy w tej samej szkole w ciągu 3 miesięcy od dnia rozwiązania poprzedniego stosunku pracy; nauczyciel z uwagi na przekroczenie tego terminu ma obowiązek ponownego przedłożenia informacji z KRK.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy można zatrudnić nauczyciela kontraktowego na umowę o pracę na czas określony (na wolne stanowisko w szkole vacat) wymiar zatrudnienia 7/18 od 3.09.2018 do 21.06.2019 r. (czas zajęć lekcyjnych)
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły. Z dniem 1 września rozwiązuję stosunek pracy z nauczycielką, która przechodzi na emeryturę. Nauczycielka ma zaległy urlop. Chciałabym, aby poszła od 16 maja, ale ona upiera się, że złoży podanie o urlop od dnia 27 maja. Czy ja, jako dyrektor mam prawo nakazać Jej odebranie zaległego urlopu w terminie przeze mnie ustalonym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy środki zgromadzone przez Radę Rodziców można wykorzystać na zakup programu do prowadzenia e-dziennika oraz opłacania abonamentu? Moja wątpliwość zrodziła się po komunikacie MEN, który wyraźnie mówił, że rodzice nie mogą płacić za prowadzenie e-dziennika.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę co pod względem kadrowym zrobić w następującej sytuacji:nauczyciel mianowany przebywa na urlopie dla poratowania zdrowia (od grudnia 2017 r. do grudnia 2018 r.). Według majowego projektu arkusza organizacyjnego na rok szkolny 2018/2019 nauczyciel ten nie będzie miał 0,9 etatu. Kiedy i w jakiej formie powinniśmy wykonać ruch kadrowy wobec tego nauczyciela?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Przepraszam ale jeszcze raz przesyłam pytanie uzupełnione o pewne dane. Proszę jeszcze raz o analizę i odpowiedź na to pytanie.
W naszej szkole funkcjonuje oddział specjalny z uczniami z upośledzeniem w stopniu lekkim. Jest to klasa z uczniami klas I, II, IV, VII .
Nauczyciel dyplomowany zatrudniony od 01.09.2017r. w wymiarze 14/18 godzin tygodniowo ma przydzielone 13/18 godzin w szkole i 1/18 w klasie- oddziale specjalnym w której są uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. Moje pytanie : czy nauczycielowi należy się dodatek za trudnie warunki pracy. Jeżeli tak to w jakiej wysokości.
Dyrektor szkoły – nauczyciel mianowany realizuje godziny dydaktyczne w wymiarze 3/18
w w/w oddziale specjalnym prowadząc zajęcia rewalidacyjne. Jest to pensum ustalone przez organ prowadzący szkołę dla dyrektora. Moje pytanie : czy dyrektorowi należy się dodatek
za trudnie warunki pracy. Jeżeli tak to w jakiej wysokości.
Inni nauczyciele przedmiotowi ( np. nauczyciel wychowania fizycznego) ma przydzielone 21/18 godzin tygodniowo w tym 17/18 w szkole i 4/18 w w/w oddziale specjalnym . Czy nauczycielowi należy się dodatek za trudne warunki pracy za 4/18. Jeżeli tak to w jakiej wysokości.
Przedstawiam rozdział z Uchwały Rady Miasta w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli szkół p przedszkoli w sprawie dodatku za trudne warunki pracy.
§ 8
1. Nauczycielom pracującym w trudnych lub uciążliwych warunkach pracy dla zdrowia przysługują z tego tytułu dodatki.
2. Za pracę w trudnych warunkach uznaje się prowadzenie przez nauczycieli :
a/ zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą upośledzoną w stopniu głębokim,
b/ zajęć dydaktycznych i wychowawczych w klasach specjalnych oraz prowadzenie indywidualnego nauczania dziecka zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego,
c/ prowadzenie nauczania indywidualnego w domu ucznia, zakwalifikowanego do takiego kształcenia.
3. Nauczycielom przysługuje dodatek w wysokości :
za prace w trudnych warunkach – 20% wynagrodzenia zasadniczego.
4. Dodatek za trudne lub uciążliwe warunki pracy przysługuje w okresie faktycznego
wykonywania pracy, za którą dodatek jest związany oraz w okresie nie wykonywania pracy, za który przysługuje wynagrodzenie liczone jak za okres urlopu wypoczynkowego.
5. Nauczycielom prowadzącym indywidualne nauczanie w domu ucznia oraz dziecka
zakwalifikowanego do kształcenia specjalnego przysługuje dodatek w wysokości
20 % stawki godzinowej za każdą przepracowana godzinę.
6. Dodatki przysługują w takiej części, w jakiej godziny pracy w trudnych, warunkach
Pracy pozostają do obowiązującego wymiaru godzin.
7. Dodatki wypłaca się z dołu za czas faktycznego wykonywania pracy
§ 14 ustalenie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin dla nauczycieli, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkole :
1. dyrektor szkoły liczącej 17 i więcej oddziałów – 3 godz.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe