Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka publicznej szkoły podstawowej prowadzi zdalnie zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze u ucznia (upośledzenie umysłowe w stopniu głębokim). Zajęcia te są w ramach godzin ponadwymiarowych, czy należy tej nauczycielce wypłacić dodatek za warunki pracy?
Zgodnie z art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215, nauczycielom pracującym w trudnych lub uciążliwych warunkach przysługuje z tego tytułu dodatek za warunki pracy. Pracą w trudnych warunkach jest prowadzenie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim - § 8 pkt 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 stycznia 2005 r. w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U. z 2014 r., poz. 416 ze zm.). Dodatek za warunki pracy przysługuje za godziny faktycznie przepracowane w warunkach trudnych lub uciążliwych, zgodnie z art. 80 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm. i wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z dnia 14 czerwca 2006 r., IV SA/Wr 696/05. Prawo do dodatku nie jest uzależnione od tego, czy nauczyciel poprowadzi zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze w siedzibie szkoły, czy zdalnie w czasie ograniczenia funkcjonowania szkół. W związku z tym nauczycielowi przysługuje dodatek za godziny tych zajęć faktycznie poprowadzone także w sposób zdalny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczycielowi kontraktowemu przebywającemu na urlopie bezpłatnym od 2004 roku można zmniejszyć liczbę godzin 18/18 etatu na 15/18 etatu z powodu ograniczania etatów pozostałym nauczycielom? Gdyby nauczyciel nie przyjął zmniejszonego etatu czy można z nim rozwiązać umowę i jaka należy się odprawa ze stawki obecnej nauczyciela kontraktowego, czy ze stawki ostatnio pobieranej przez tego nauczyciela?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel przebywający w stanie nieczynnym może być zatrudniony w innej szkole ale w innym mieści i czy może to być szkoła prywatna?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Badania sanitarno - epidemiologiczne. Bardzo proszę o informację (i podstawę prawną) dotyczącą ważności w/w badań pracowników, którzy w dokumentacji (tzw. książeczki sanepidowskie) mają wpis: termin następnego badania - bezterminowo. Czy w tej sytuacji należy wysłać pracownika na badania w sytuacji podejrzenia o chorobę zakaźną, po przebytej chorobie zakaźnej itp., czy w związku ze zmianą przepisów (orzeczenie lekarskie zamiast wpisu do przedmiotowej książeczki) zmieniła się także terminowość badań i wszystkich pracowników "bezterminowych" należy skierować na badanie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W szkole zatrudnionych jest 32 nauczycieli z czego tylko dwóch ma aktualna oceną pracy (z roku 2016) pozostali pięć la i więcej. W związku ze zmianą przepisów i koniecznością oceny nauczyciela raz na trzy lata, co powinien zrobić dyrektor? W roku szkolnym 2018/2019 dokonać oceny trzydziestu nauczycieli? Podzielić ich na mniejsze grupy i wciągu trzech lat ocenić wszystkich (np. po dziesięciu rocznie)?
- W Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym ze względu na strukturę nauczyciele wypracowują w ramach etatu różne godziny tygodniowego obowiązkowego wymiaru, np. 18/18, 24/24 itp. Pytanie dotyczy sposobu wyliczenia stawki za godziny ponadwymiarowe nauczyciela, który wypracowuje etat 18/18 (w umowie nauczyciel) natomiast godziny ponadwymiarowe przydzielone ma w grupach wychowawczych 24/24. Czy wg zasady 4,16x18 itp, czy 4,16x24. Czy może powinna być zastosowana zasada etatu łączonego?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe