Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nauczycielka zatrudniona w gimnazjum (ur. w 1966 r.), na dzień 31.08.2018 r. będzie posiadała staż pracy 32 lata (również 32 lata stażu pracy pedagogicznej). W dn. 31.08.2018 będzie przeniesiona w stan nieczynny w trybie art. 225 ust.1 Ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, w związku w wygaszeniem kształcenia w gimnazjum i brakiem dla niej godzin. Czy w przypadku braku jej zgody na przeniesienie w stan nieczynny i rozwiązania stosunku pracy będzie przysługiwało jej prawo przejścia na emeryturę na podstawie art. 88 ust. 1a pkt.2 Karty Nauczyciela (brzmienie tego artykułu zmienione Ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe zapisem w art. 4 pkt. 12)?
Aby przejść na emeryturę nauczycielską (z art. 88 Karty Nauczyciela), bez względu na przyczynę rozwiązania stosunku pracy - na własny wniosek czy też z powodu zwolnienia w trybie art. 20 KN, 225 czy 226 ustawy wprowadzającej Prawo oświatowe, nauczyciel musiał spełnić warunki określone w ust. 1 (30-letni okres zatrudnienia, w tym 20 w szkole) do końca 2008 roku.
Powyższe wynika z ust. 2a, zgodnie z którym nauczyciele urodzeni po dniu 31 grudnia 1948 r., a przed dniem 1 stycznia 1969 r. zachowują prawo do przejścia na emeryturę bez względu na wiek, jeżeli:
1) spełnili warunki do uzyskania emerytury, określone w ust. 1, w ciągu dziesięciu lat od dnia wejścia w życie ustawy z dnia 17.12.1998 r. o emerytuach i rentach z FUS, z wyjątkiem warunku rozwiązania stosunku pracy, oraz
2) nie przystąpili do otwartego funduszu emerytalnego albo złożyli wniosek o przekazanie środków zgromadzonych na rachunku w otwartym funduszu emerytalnym, za pośrednictwem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, na dochody budżetu państwa.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podanie podstaw prawnych do:
– rozwiązania umowy o pracę na mocy porozumienia stron z nauczycielem dyplomowanym zatrudnionym na czas nieokreślony 10/18 etatu,
– rozwiązania umowy o pracę na mocy porozumienia stron z nauczycielem dyplomowanym zatrudnionym z mianowania.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zatrudniona była w szkole na zastępstwo od 1.09.2019 r. do 27.02.2020 r. Czy należy wypłacić dodatkowe wynagrodzenie za okres od 1.01. do 27.02.2020 r.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może dodatkowo zmniejszyć wymiar godzin na przyszły rok szkolny nauczycielowi zatrudnionemu w niepełnym wymiarze przekazując mu tylko w kwietniu informacje o przydzielonych godzinach zgodnie z nowym arkuszem? Czy powinien dokonać wypowiedzenia umowy, czy pisemnie o zmniejszeniu godzin do 31 maja, czy może nie robić nic i dopiero we wrześniu sporządzić aneks do umowy?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Obecnie mam III klasę integracyjną, jaki w związku ze zmianami będzie status klasy IV oraz nauczyciela wspomagającego?
- Nauczyciel mianowany jest od 8 lat zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Przez cały ten okres realizuje prawie 1,5 etatu. Dyrektor nie chce się zgodzić na zatrudnienie na podstawie mianowania. Czy dyrektor może taką decyzję podjąć, tzn. zatrudniać w takiej sytuacji na podstawie umowy o pracę, a nie na podstawie mianowania?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe