Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Nowo zatrudniany pracownik w dostarczonym świadectwie pracy ma wpisaną pracę na 1/3 etatu w okresie od 01-04-1993 r do 31-12 2012 r i 1/2 etatu od 01-01-2013 r do 31-08-2016 r. Czy te okresy zatrudnienia w całości są zaliczane do stażu pracy?
Zakończone okresy zatrudnienia wlliczają się do stażu pracy bez względu na wymiar zatrudnienia.
Zarówno przepisy ustawy o pracownikach samorządowych, jak i przepisy Karty Nauczyciela nie wprowadzają w tej kwestii ograniczeń.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jako Beneficjent projektów unijnych (POKL) podpisujemy z pracownikami umowy zadaniowe na czas realizacji konkretnego projektu. Częstą sytuacją jest, że nasz pracownik ma podpisane równocześnie 2 umowy o pracę (1/2 etatu w jednym projekcie i jednocześnie 1/2 etatu na inne stanowisko w drugim projekcie). Przy rozliczeniach miesięcznych każdej z umów pracownik sporządza kartę czasu pracy, prowadzi też ewidencję godzin pracy we wszystkich projektach. Jedna z Instytucji Pośredniczących II stopnia, która nas rozlicza i kontroluje, zarzuciła nam, że takie rozwiązanie nie jest zgodne z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL, które w punkcie 4.5.1.2) mają zapis: „Umowa o pracę z osobą stanowiącą personel projektu obejmuje wszystkie zadania wykonywane przez tą osobę w ramach projektu lub projektów realizowanych przez Beneficjenta”. Zagrożono nam uznaniem za niekwalifikowane wydatków na wynagrodzenia pracowników w projektach, gdyż są niezgodne z Wytycznymi. Naszym zdaniem są zgodne z prawem pracy.
Rozwiązanie zaproponowane przez IP2 mocno komplikuje rozliczanie pracownika, ponieważ:
- umowy mają różny okres obowiązywania (zależy to od okresu realizacji poszczególnych projektów), pojawią się problemy z rozliczaniem urlopów, wydawaniem świadectw pracy, etc.
- stawki wynagrodzenia w poszczególnych projektach są zróżnicowane, mimo że wymiar czasu pracy jest taki sam
- podpisanie jednej umowy wymagałoby stałego aneksowania w przypadku zakończenia zatrudnienia pracownika w jednym projekcie i rozpoczęcia zatrudnienia w drugim
Nadmieniam, że do XII 2013, żaden zespół kontrolujący z tej samej Instytucji pośredniczącej nie podniósł takiego zarzutu, jak opisany powyżej, mimo że zapis Wytycznych, przytoczony powyżej, nie zmienił brzmienia od kilku lat. Inna Instytucja Wdrażająca, która kontrolowała nasze umowy z personelem również nie miała zastrzeżeń do takiej formy zatrudniania, jaką stosujemy.
Nawiązując do Państwa porady z dnia 17.06.2014 dotyczącej zatrudniania personelu na klika umów o pracę w projektach unijnych proszę o przedstawienie ekspertyzy dotyczącej kwalifikowalności wydatków przy tego typu zatrudnieniu.
Proszę o możliwie najszybsze odniesienie się do sprawy.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik obsługi był zatrudniony od 03.03.2014 r. do 30.06.2014 r. na zastępstwo w pełnym wymiarze czasu pracy. Od 1 lipca pracownik obsługi został ponownie zatrudniony na czas nieokreślony w pełnym wymiarze czasu pracy. Czy w związku z powyższym: pracownikowi przysługuje urlop wypoczynkowy, jeśli tak to w jakim wymiarze? Czy przysługują mu wczasy turystyczne za rok 2014 ? Czy pracownik ma prawo do podwyżki wynagrodzenia, która została przyznana przez dyrektora szkoły od 01.07.2014 r. dla pozostałych pracowników?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry jako nauczyciel ukończyłam w 2008 roku szkolenie (150 godzin) Integracja sensoryczna teoria, diagnoza i terapia oraz zdałam egzamin z wynikiem pozytywnym. Proszę o informację jakie mam uprawnienia. Proszę o odpowiedź na e-mail szkolaspecjalna@infocentrum.com
- Czy nauczyciel z orzeczonym stopniem niepełnosprawności (umiarkowanym) może zrezygnować z obniżki pensum? Jeśli tak, to na jakiej podstawie. Nauczyciel przedłożył orzeczenie o niepełnosprawności, ważne do 2020 roku, jednak teraz nie chce mieć obniżki pensum, co wiąże się też z utratą nadgodzin. Nauczyciel ten pracuje również w innej szkole, na co zgodę wyraził dyrektor szkoły macierzystej. Rozumiem, że od września nie może uzyskać zgody na dodatkowe zatrudnienie.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy pracownikom zatrudnionym w szkole na stanowisku sprzątaczki i sekretarza szkoły przysługuje jednorazowa odprawa w związku z przejściem na emeryturę na podstawie ustawy o pracownikach samorządowych?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe