Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od 1 września 2015 jestem p.o. dyrektora szkoły podstawowej , również od tego samego dnia w mojej szkole zatrudniony jest nauczyciel języka polskiego (na 10 m-cy czyli na okres mojego pełnienia obowiązków). Tenże nauczyciel wystąpił z wnioskiem o ocenę jego pracy. Jest mi o tyle trudno, że pracuję z tym Panem zaledwie 8 miesięcy, czy są przepisy, które ewentualnie pozwalają na zasięgnięcie opinii z poprzedniej placówki? Pracował w niej 18 lat , czy jestem zmuszona wydać ocenę na podstawie wiedzy, którą posiadam na obecną chwilę. Nadmieniam że z dniem 30 czerwca 2016 formalnie ten Pan przestaje być pracownikiem naszej szkoły. A termin wydania oceny mam do 2 lipca 2016.
Oceny pracy nauczyciela dokonuje się w okresie nie dłuższym niż 3 miesiące od dnia złożenia wniosku, z tym że ocena może być dokonana nie wcześniej niż po upływie roku od oceny poprzedniej lub oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu. Dyrektor szkoły dokonuje oceny pracy nauczyciela, uwzględniając w szczególności: 1) poprawność merytoryczną i metodyczną prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, prawidłowośćrealizacji innych zadań zawodowych wynikających ze statutu szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony,kulturę i poprawność języka, pobudzanie inicjatywy uczniów, zachowanie odpowiedniej dyscypliny uczniów na zajęciach; 2) zaangażowanie zawodowe nauczyciela (uczestnictwo w pozalekcyjnej działalności szkoły, udział w pracach zespołów nauczycielskich, podejmowanie innowacyjnych działań w zakresie nauczania, wychowania i opieki, zainteresowanie uczniem i jego środowiskiem, współpraca z rodzicami); 3) aktywność nauczyciela w doskonaleniu zawodowym; 4) działania nauczyciela w zakresie wspomagania wszechstronnego rozwoju ucznia, z uwzględnieniem jego możliwości i potrzeb; 5) przestrzeganie porządku pracy (punktualność, pełne wykorzystanie czasu lekcji, właściwe prowadzenie dokumentacji). Na wniosek nauczyciela dyrektor szkoły zasięga, a z własnej inicjatywy − dyrektor szkoły może zasięgnąć, opinii właściwego doradcy metodycznego na temat pracy nauczyciela, a w przypadku braku takich możliwości – opinii innego nauczyciela dyplomowanego lub mianowanego. Opinia ta powinna być wyrażona na piśmie. Dyrektor szkoły jest obowiązany zapoznać nauczyciela z pisemnym projektem oceny i wysłuchać jego uwag i zastrzeżeń. Nauczyciel może zgłosić swoje uwagi na piśmie, jednak nie później niż w ciągu 3 dni od dnia zapoznania się z projektem oceny. Na wniosek nauczyciela przy zapoznawaniu go z projektem oceny i wysłuchaniu jego uwag i zastrzeżeń może być obecny przedstawiciel wskazanej przez nauczyciela zakładowej organizacji związkowej. Dyrektor szkoły doręcza nauczycielowi oryginał karty oceny pracy, której wzór określa załącznik do rozporządzenia. Odpis karty oceny pracy włącza się do akt osobowych nauczyciela.
Podstawa prawna: 1. Karta Nauczyciela ustawa z dnia 26.01.1982 r. (ze zm.), w szczególności art. 6a; 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 grudnia 2012 r. w sprawie kryteriów i trybu dokonywania oceny pracy nauczyciela, trybu postępowania odwoławczego oraz składu i sposobu powoływania zespołu oceniającego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką dokumentację powinien prowadzić nauczyciel współorganizujący kształcenie dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń nie ukończył liceum ogólnokształcącego, ponieważ otrzymał oceny niedostateczne z języka angielskiego i matematyki, był w klasie matematyczno-geograficznej, ma możliwość zdawania egzaminów poprawkowych, ale wolałby powtarzać klasę. Niestety w naszej szkole i w innych liceach w mieście nie ma klasy z rozszerzoną geografią. Czy uczeń mógłby trafić do klasy matematyczno-fizycznej, ale nie realizować rozszerzonej fizyki, tylko mieć uznaną rozszerzoną geografię, z której otrzymał ocenę pozytywną, a z fizyki byłby zwolniony?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak klasyfikować ucznia 3 klasy SP, który ma orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim, a 8 czerwca rodzic dostarczył orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu umiarkowanym? Które zapisy stosować w sprawozdaniach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielki stażystki rozpoczęły awans zawodowy 01.09.2018 r. miał on trwać 2 lata i ze względu na zmiany został zakończony 31.08.2019 r. zostały napisane sprawozdania z planu pracy, dokonano oceny dorobku zawodowego i wniosek o postępowanie kwalifikacyjne jedna Pani złożyła 30.12.2019 r. a druga 10.03.2020 r. Czy jako dyrektor mogę teraz przeprowadzić analizę formalną wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego i powołać komisję?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co należy wpisywać w dzienniku lekcyjnym w sytuacji gdy uczniowie przebywają na świetlicy podczas nieobecności nauczyciela: czy zajęcia świetlicowe, czy zajęcia opiekuńczo -wychowawcze?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe