Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Od nowego roku szkolnego do przedszkola ogólnodostępnego będzie uczęszczało dziecko z Zespołem Downa (ma orzeczenie i opinię), jednocześnie jedna z nauczycielek ukończyła studia mgr Pedagogika specjalna Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami. Czy może ona pracować w tej grupie jako nauczyciel specjalista dla tego dziecka?
Nauczycielka może zajmować stanowisko tzw. nauczyciela wspomagającego, z uwagi na kwalifikacje z pedagogiki specjalnej, zgodnie z § 7 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) oraz może prowadzić zajęcia z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zgodnie z § 15ust. 4 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.). Natomiast nauczycielka po studiach o specjalności z wczesnego wspomagania rozwoju nie możne prowadzić zajęć rewalidacyjnych w ramach indywidualnego programu terapeutyczno - edukacyjnego, ponieważ nie ukończyła studiów w zakresie odpowiednim do niepełnosprawności ucznia (§ 23 ust. 1 w zw. z § 15 ust. 3 ww. rozporządzenia MEN z dnia 1 sierpnia 2017 r.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel z następującymi kalifikacjami: mgr filozofii z przygotowaniem pedagogicznym, logopeda, surdologopeda, studia podyplomowe z biologii, może pełnić funkcję wicedyrektora przedszkola?
- Ministerstwo Edukacji Narodowej planuje zaostrzyć kwalifikacje wymagane od nauczycieli już od roku szkolnego 2015/2016. Czy w związku z planowanym wymogiem nauczyciele pracujący w szkole podstawowej bez wykształcenia wyższego tracą pracę, czy dotyczyć ma to tylko nowo zatrudnianych nauczycieli?
- Czy nauczycielka wychowania przedszkolnego będzie musiała uczyć języka obcego? W internecie aż huczy od informacji na forach. Myślałam, że będzie mogła jeśli ma kwalifikacje ale skąd nagle panika, że trzeba się nauczyć języka, żeby dalej pracować z dziećmi i realizować podstawę programową?
- 1) Błąd w zapisie w umowie o pracę. Z nauczycielką religii, po otrzymaniu przez nią stopnia awansu nauczyciela mianowanego, została sporządzona umowa o pracę, w której został popełniony błąd: "zatrudnienie poprzez mianowanie na czas nieokreślony w wymiarze 10/18". Po podpisaniu umowy błąd z "zatrudnieniem poprzez mianowanie w wymiarze 10/18" został wychwycony, nauczycielkę poproszono o podpisanie prawidłowej umowy odwołując się do Karty Nauczyciela, ale nauczycielka uznaje to jako atak na jej osobę i nie zgadza się na zmianę. Co zrobić? Jak poprawić błąd i całą sytuację?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel jest magistrem edukacji wczesnoszkolnej. W 2001 r. ukończył kurs kwalifikacyjny w zakresie nauczania języka rosyjskiego w szkole podstawowej i gimnazjum- 270 godz. Czy ukończony kurs daje uprawnienia do nauczania języka rosyjskiego w przyszłym roku szkolnym 2019/2020?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe