Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Otrzymałam wniosek od rodzica o zwolnienie ucznia kl. VII z niepełnosprawnoscią intelektualną w stopniu lekkim z nauki 2 języka obcego. Proszę o wyjaśnienie rozporządzenia MEN z marca 2017 o zamianie nauki j. obcego na nauke techniki. Klasa VII nie realizuje lekcji techniki i co ona ma wspólnego z nauką drugiego języka obcego.
Ustawodawca nie wyjaśnia motywów takiego rozwiązania. Zgodnie z załącznikiem nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703 drugi język obcy nowożytni nie jest obowiązkowy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim uczęszczających do szkoły podstawowej specjalnej, oddziału specjalnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej, szkoły podstawowej ogólnodostępnej, oddziału integracyjnego w szkole podstawowej ogólnodostępnej lub szkoły podstawowej integracyjnej. Zwolnienie to następuje z mocy prawa, przy czym na wniosek rodzica lub pełnoletniego ucznia uczeń ten może uczyć się drugiego języka obcego nowożytnego. Jeżeli uczeń nie uczy się drugiego języka obcego nowożytnego, uczęszcza na zajęcia z techniki, czyli ma taki obowiązek. W sytuacji, gdy nie ma innych uczniów klasy VII, którzy nie będą uczestniczyli w zajęciach językowych, za prawidłową organizację zajęć techniki odpowiada dyrektor, który w zależności od środków finansowych i możliwości kadrowych szkoły powinien zorganizować indywidualne zajęcia techniki dla ucznia lub skierować go na zajęcia odbywające się z młodszą klasą.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Zaplanowałam pieniądze na dokształcanie nauczycieli na rok kalendarzowy 2023. W tym roku szkolnym okazało się, że jeden z nauczycieli odchodzi na świadczenie kompensacyjne i w szkole bardzo jest mi potrzebny nauczyciel biologii. Chciałabym dofinansować studia podyplomowe dla tego nauczyciela: I ratę jeszcze w tym roku szkolnym (nie było to wcześniej planowane), mam pieniądze na dokształcanie nauczycieli ale nie na studia podyplomowe. Czy można przerzucić pieniądze np. z doskonalenia rady pedagogicznej na studia podyplomowe, jeśli jest to uzasadnione potrzebami szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak obliczyć ilość godzin karcianych w 2015/2016?
- Czy dyrektor szkoły ma obowiązek zgłoszenia do Głównego Inspektora Danych Osobowych zbiorów danych osobowych placówki, jeśli tak - to jakich.
- Czy zaświadczenie o ukończeniu kursu udzielania pomocy przedlekarskiej traci ważność? Jeżeli tak to po jakim czasie i co z tego wynika?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik złożył podanie o pomoc z ZFŚS w październiku - pracował do 31.10., komisja socjalna zebrała się w listopadzie - czy temu pracownikowi należy się świadczenie - spełniał wówczas warunki.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe