Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Otrzymałem orzeczenie o kształceniu specjalnym dla dziecka z niedosłuchem. Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który będzie prowadził rewalidację z dzieckiem, a jakie nauczyciel wspomagający?
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela wspomagającego posiada surdopedagog (nauczyciel z kwalifikacjami z pedagogiki specjalnej na kierunku zgodnym z niepełnosprawnością ucznia), zgodnie z § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 ze zm.) w zw. z § 3 i § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.). Nauczyciel ten mógłby dodatkowo także prowadzić z uczniem zajęcia rewalidacyjne, zgodnie z § 7 ust. 7 pkt 5 w zw. z § 5 pkt 4 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. Jeśli uczeń zgodnie z treścią orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego oraz indywidualnego programu edukacyjno – terapeutycznego wymaga także prowadzenia innych zajęć specjalistycznych, muszą one być prowadzone przez osoby z odpowiednimi kwalifikacjami, których nie można wskazać bez znajomości tych dokumentów i indywidualnych potrzeb ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Bardzo proszę o przykładowy ARKUSZ KONTROLI w zakresie prawidłowości organizacji i funkcjonowania biblioteki szkolnej
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczyć nauczyciela z prowadzenia dodatkowej godziny w ramach art. 42 KN? Co należy zrobić, jeżeli wiem, że te godziny są fikcyjne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle nowych przepisów należy przygotować Program profilaktyczno - wychowawczy dla Przedszkola, jeśli tak to na podstawie których przepisów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie czy chwilowo ze względu organizacyjnego mogą przebywać w jednej sali przedszkolnej dwie grupy? Każda z nich zostaje pod opieką swojego nauczyciela oraz salowej. W tym samym czasie w sali sprawują opiekę nad dziećmi dwie nauczycielki i dwie salowe.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice jednej z klas naszej szkoły zwrócili się do dyrektora z pisemną prośbą o odpowiedź dotyczącą wyciągniętych konsekwencji w stosunku do uczniów dezorganizujących pracę na lekcjach i przejawiających kontrowersyjne zachowania. W piśmie wyznaczyli dyrektorowi szkoły dwutygodniowy czas na udzielenie pisemnej odpowiedzi. Bardzo proszę o informację jaki w tej sytuacji termin na odpowiedź ma dyrektor. Proszę też o podanie podstawy prawnej.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe