Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Otrzymaliśmy wniosek o wydanie duplikatu świadectwa pracy za okres zatrudnienia od 1 września 1981 r. do 16 marca 1986 r. w szkole podstawowej. Szkoła ta już od dawna nie funkcjonuje a my jako zespół szkół który od 2019 r. został jednym zespołem w mieście jest w posiadaniu archiwum, które mogłoby posiadać akta. Problem w tym, że akt tej pani nie ma w archiwum. Co w przypadku, jeżeli nie posiadamy akt tej pani? Jak powinna wyglądać odpowiedź na jej wniosek o wydanie o duplikatu świadectwa pracy?
W sytuacji, gdy o wydanie duplikatu świadectwa pracy wnioskuje pracownik, którego stosunek pracy ustał kilka lub kilkanaście lat wcześniej, pracodawca – ze względu na upływ 3-letniego okresu przedawnienia, nie ma podstaw do wystawienia tego świadectwa pracy. Zgodnie bowiem z art. 291 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1320) roszczenia ze stosunku pracy ulegają przedawnieniu z upływem 3 lat od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne.
Pracodawca nie wystawia tego dokumentu po upływie okresu przedawnienia. Może natomiast wystawić zaświadczenie o przebiegu zatrudnienia pracownika. Jednak aby to zrobić musi posiadać dokumentację byłego pracownika. Gdy jej brak – nie ma na podstawie czego wystawić takiego zaświadczenia
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy urlop dyrektorski można wykorzystać po zaprzestaniu pełnienia funkcji dyrektora?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielowi, który prowadzi rewalidację indywidualną z uczniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim lub umiarkowanym w szkole ogólnodostępnej przysługuje dodatek?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Sytuacja organizacyjna szkoły wymaga ograniczenia etatu nauczycielowi , który ma ochronę związkową? Czy można w/w nauczycielowi ograniczyć etat ?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor szkoły w dniu 18 maja 2017 r. poinformował na piśmie reprezentującą nauczyciela zakładową organizację związkową o zamiarze wypowiedzenia umowy ze względu na zmiany organizacyjne wynikające ze zmniejszenia liczby oddziałów. W jakim dniu mija 5 dniowy termin zgłoszenia na piśmie pracodawcy umotywowanych zastrzeżeń zgodnie z art. 38 par. 2 kodeksu pracy? Czy sobota i niedziela jest liczona do 5 dni, o których mowa powyżej?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel mojej szkoły otrzymał nagrodę jubileuszową 05 września br. (35 lat czyli 200%). Proszę mi powiedzieć jakie składniki księgowość powinna wziąć do naliczenia tej nagrody? Czy godziny ponadwymiarowe z ostatniego roku szkolnego powinny być wliczone?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe