Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne wydając orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego nie wypisują wszystkich możliwych placówek do których dziecko może uczęszczać np. do innej formy wychowania przedszkolnego lub ośrodka rewalidacyjno-wychowawczego. Czy w związku z tym pomimo tego rodzic może zapisać dziecko do placówki, która nie jest wymieniona na orzeczeniu w zaleceniach? a spełnia najwięcej zaleceń do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym w okolicy?
W orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego PPP wskazuje jedynie zalecaną jej zdaniem formę tegoż kształcenia. Decyzja, co do wyboru konkretnej placówki oświatowej, w której dziecko będzie realizowało w/w kształcenie zawsze należy do rodziców. Takie prawo gwarantuje im Konstytucja RP oraz Ustawa –Prawo Oświatowe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy szkoły ponadgimnazjalnej. Czy uczeń przyjmowany np. do klasy trzeciej LO z innego liceum powinien przejść egzaminy klasyfikacyjne (wyrównanie różnic programowych) w przypadku niezrealizowania w poprzedniej szkole podstawy programowej (kiedy np. w poprzedniej szkole uczniowie uczą się biologii przez trzy lata, a u nas przez dwa lata)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przepraszam, mój błąd. Uczeń klasy IV otrzymał orzeczenie o potrzebie indywidualnego kształcenia od 29.09. 2017r. do końca roku szkolnego. Uczeń miał to samo orzeczenie w klasach I,II i III technikum a w IV uzyskał je dopiero pod koniec września, co stwarza problem dla szkoły i ucznia ponieważ nie możemy realizować zajęć w szkole. Chłopak wolałby przychodzić do szkoły aby utrzymać kontakt z rówieśnikami, dodam iż stanowisko rodziców w tej sprawie jest takie samo dlatego próbujemy im pomóc i znaleźć jakiś przepis, który umożliwi mu uczęszczanie na nauczanie indywidualne do szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole funkcjonuje od tego roku Liceum Ogólnokształcące dla dorosłych w formie stacjonarnej, do którego zostali przyjęci absolwenci szkoły zasadniczej. Zgodnie z przepisami zostali oni przyjęci do klasy II czyli na semestr III. W szkole zasadniczej (stara podstawa programowa) nie mieli biologii i chemii. Pierwsze pytanie: Czy te dwa przedmioty powinni zaliczyć w ramach egzaminu klasyfikacyjnego? Jeśli tak to jak to zapisać w arkuszu ocen? Czy tylko tam gdzie jest informacja o egzaminach klasyfikacyjnych, czy w wykazie przedmiotów? Drugie pytanie: Czy na świadectwie końcowym po ukończeniu Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych należy wpisać tylko przedmioty realizowane w tej szkole w ciągu dwóch lat? A co z ocenami z tych przedmiotów, które powinni mieć w klasie I (I i II semestr) fizyka, informatyka, historia itd. Czy te oceny należy przepisać ze świadectwa ukończenia szkoły zasadniczej, czy ich wcale nie wpisywać?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W zespole Szkół z dniem 1.09.2013 roku chcemy utworzyć Publiczne Gimnazjum Sportowe. Czy żeby otrzymać powiększoną subwencje, musimy dokonać naboru do dwóch pierwszych klas, czy też wystarczy jedna pierwsza klasa?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń klasy 7, posiadający orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej (afazja), został zwolniony z nauczania drugiego języka nowożytnego – języka niemieckiego. W czasie, gdy jego klasa ma język niemiecki on uczestniczy w zajęciach indywidualnych (na terenie szkoły). Jak należy zapisywać nieobecność ucznia na lekcjach języka niemieckiego, zwolnienie (zw) czy nieobecność usprawiedliwiona? Czy należy zastosować inne rozwiązanie, np. utworzyć klasę wirtualną? Nadmienię, że zajęcia obowiązkowe dokumentujemy w dzienniku elektronicznym, a zajęcia indywidualne w dzienniku papierowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe