Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pracuję w szkole specjalnej mam ukończone studia podyplomowe z oligofrenopedagogiki, uczę w klasach, gdzie są uczniowie z autyzmem. Czy to prawda, że oligofrenopedagogika nie wystarczy do pracy z ww uczniami?
Kwalifikacje z zakresu oligofrenopedagogiki dają uprawnienia wyłącznie do pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie (w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym oraz w stopniu głębokim. Zatem, jeśli uczeń ze spektrum autyzmu ma orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność sprzężoną – czyli autyzm + niepełnosprawnośc intelektualna – to tenże oligofrenopedagog może prowadzic z tym uczniem indywidualne zajęcia rewalidacyjne w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Natomiast, jeśli uczeń autystyczny jest w normie intelektualnej – to oligofrenopedagog nie ma uprawnień, by z nim pracować.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak rozliczyć nadgodziny nauczycielowi przedszkola, który tygodniowo ma 2,5 nadgodzin planowych i w dniu w którym pracuje od godz. 6.30 do 15.30 jest oddelegowany na zebranie związkowe ZNP od godz. 11.00 do 14.00 (pełni funkcję prezesa ogniska). Czy nauczyciel po zebraniu wraca do pracy i liczymy mu normalnie nadgodziny? Czy po zebraniu nauczyciel nie wraca już do pracy i zdejmujemy mu nadgodziny planowe?
- Mam pracownika, który w latach 2007 - 2010 był zatrudniony w Domu Dziecka. Od 2010 roku pracuje w szkole. Czy okres pracy w Domu Dziecka wlicza się do stażu pracy? Jeśli tak, a nie był on wliczany, to czy pracownikowi należy się wyrównanie za te lata?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy nauczyciela zatrudnionego na podstawie art. 15 ust 2 ustawy z 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz.U. z 2018 r. poz. 996), a konkretnie o: urlop dla nauczyciela. Wg. art. 15 ust 3 ustawy Prawo Oświatowe zatrudnia się na zasadach określonych w ustawie z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, co to znaczy? Czas pracy jest taki jak u nauczyciela, wg pensum. a co z innymi zasadami? Tj: urlop? Świadczenie urlopowe dla nauczycieli?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Co może zrobić pracodawca, który w grudniu 2014 r. wypłacił błędnie nauczycielowi nagrodę jubileuszową z tytułu 45 lat pracy, która mu się nie należała. W jaki sposób odzyskać wypłacone świadczenie i co z naliczonym i odprowadzonym podatkiem?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciele mają przydzielone dodatkowe godziny pracy (1 lub 2 godziny w tygodniu) w ramach art. 42 ust. 1 i 2 pkt 1,2 KN. ZNP stoi na stanowisku, że te zajęcia stanowią pomoc psychologiczno-pedagogiczną i w związku z tym należy za tę pracę wypłacić dodatkowe wynagrodzenie. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe