Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o arkusz obserwacji lekcji w-f w szkole podstawowej
Rozporządzenie z 7.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
§ 20. 1. Dyrektor szkoły lub placówki publicznej we współpracy z innymi nauczycielami
zajmującymi stanowiska kierownicze, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego:
1) przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości
pracy szkoły lub placówki;
2) kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności
dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i
placówek;
3) wspomaga nauczycieli w realizacji ich zadań,
(...)
3. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, dyrektor szkoły lub placówki w
szczególności obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej szkoły lub placówki.
Arkusz obserwowanej lekcji (do modyfikacji wg potrzeb szkoły/dyrektora)
1. Imię i nazwisko nauczyciela: .................................... data: ....................
2. Przedmiot: .............................. kl. ................
3. Temat lekcji: .....................................................................
4. Cele hospitacji:
a) badanie realizacji celów dydaktycznych lekcji wskazanych przez nauczyciela, w tym Koncepcji pracy szkoły …………… …………………………………………………………………………………………………;
………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Działania na rzecz poprawy efektywności nauczania/usportowienia uczniów: …………………………………………………………………..………………………………………………………………….
6. Realizacja treści z podstawy programowej: ……………………………………………………………………………………………………………………….;
7. Metody nauczania: ............................................................................................. ;
8. Formy pracy uczniów:……………………………………;
9. Sprzęt sportowy: ........................................................................................... ;
10. Cele lekcji i ich osiąganie/efekty : .....................................................................................................................,
11. Szczególne działania podejmowane na rzecz bezpieczeństwa uczniów: .........................................................................................................................;
12. Realizacja elementów klasowego/szkolnego planu wychowawczego:
a) .................................................................................................... ,
b) .................................................................................................... ;
13. Realizacja edukacji .....................................:
a) ..........................................................................................................,
b) .................................................................................................... ;
14. Znajomość dydaktyki i metodyki przedmiotu (nauczyciela): .................;
15. Kultura pracy i osobista nauczyciela: .................................;
16. Wnioski do dalszej pracy:
a) ...................................................................................................,
b) ...................................................................................................,
c) ....................................................................................................
czytelny podpis nauczyciela: podpis hospitującego:
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam!
Czy nauczyciel lub inny pracownik szkoły może przewozić uczniów samochodem osobowym, np. na konkurs przedmiotowy? Czy na przewóz uczniów potrzebny jest jakiś kurs, czy badania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka odeszła na emeryturę w 2006 z Zespołu Szkół nr 26 ul. Urbanistów 3 w Warszawie. Będąc na emeryturze w latach 2011-2017 pracowała w Gimnazjum nr 3 w Pruszkowie (obecnie Szkoła Podstawowa nr 3). W latach, w których pracowała tj. 2011-2017 była objęta opieka socjalną – jako pracownik. Gimnazjum nr 3 było jej ostatnim miejscem pracy, które zostało przekształcone w Szkołę Podstawową nr 3
Dodaję, że pracując w Gimnazjum nr 3 nie zawiesiła pobierania emerytury.
18.11.2019 r. złożyła do Szkoły Podstawowej nr 3 w Pruszkowie prośbę o objęcie jej opieką socjalną.
Czy Szkoła Podstawowa nr 3 powinna objąć w/w nauczycielkę opieką socjalną z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przypadku uczniów szkoły podstawowej gdzie w roku szkolnym 2016/2017 nikt nie ukończył szkoły czy zakładamy księgę arkuszy dla uczniów, którzy w roku szkolnym 2016/2017 opuścili szkołę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń jedzie na wycieczkę szkolną. Zabiera ze sobą antidotum w strzykawce na ukąszenie os. Czy w razie użądlenia, nauczyciel ma prawo podać domięśniowo antidotum czy trzeba do tego wezwać pogotowie?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak napisać program nauczania?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe