Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o arkusz obserwacji lekcji w-f w szkole podstawowej
Rozporządzenie z 7.10.2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
§ 20. 1. Dyrektor szkoły lub placówki publicznej we współpracy z innymi nauczycielami
zajmującymi stanowiska kierownicze, w ramach sprawowanego nadzoru pedagogicznego:
1) przeprowadza ewaluację wewnętrzną i wykorzystuje jej wyniki do doskonalenia jakości
pracy szkoły lub placówki;
2) kontroluje przestrzeganie przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności
dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i
placówek;
3) wspomaga nauczycieli w realizacji ich zadań,
(...)
3. W celu realizacji zadań, o których mowa w ust. 1, dyrektor szkoły lub placówki w
szczególności obserwuje prowadzone przez nauczycieli zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz inne zajęcia i czynności wynikające z działalności statutowej szkoły lub placówki.
Arkusz obserwowanej lekcji (do modyfikacji wg potrzeb szkoły/dyrektora)
1. Imię i nazwisko nauczyciela: .................................... data: ....................
2. Przedmiot: .............................. kl. ................
3. Temat lekcji: .....................................................................
4. Cele hospitacji:
a) badanie realizacji celów dydaktycznych lekcji wskazanych przez nauczyciela, w tym Koncepcji pracy szkoły …………… …………………………………………………………………………………………………;
………………………………………………………………………………………………………………………………………
5. Działania na rzecz poprawy efektywności nauczania/usportowienia uczniów: …………………………………………………………………..………………………………………………………………….
6. Realizacja treści z podstawy programowej: ……………………………………………………………………………………………………………………….;
7. Metody nauczania: ............................................................................................. ;
8. Formy pracy uczniów:……………………………………;
9. Sprzęt sportowy: ........................................................................................... ;
10. Cele lekcji i ich osiąganie/efekty : .....................................................................................................................,
11. Szczególne działania podejmowane na rzecz bezpieczeństwa uczniów: .........................................................................................................................;
12. Realizacja elementów klasowego/szkolnego planu wychowawczego:
a) .................................................................................................... ,
b) .................................................................................................... ;
13. Realizacja edukacji .....................................:
a) ..........................................................................................................,
b) .................................................................................................... ;
14. Znajomość dydaktyki i metodyki przedmiotu (nauczyciela): .................;
15. Kultura pracy i osobista nauczyciela: .................................;
16. Wnioski do dalszej pracy:
a) ...................................................................................................,
b) ...................................................................................................,
c) ....................................................................................................
czytelny podpis nauczyciela: podpis hospitującego:
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam,
proszę o odpowiedź na mój adres mailowy, czy zajęliście się Państwo przygotowaniem odpowiedzi na moje pytanie z dnia 16.02.br. ws. darowizny na dożywianie.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzic posłał dziecko do szkoły o rok wcześniej, ponieważ miał takie prawo. Obecnie dziecko jest w klasie 7, a rodzic (a także dziecko) widzi konieczność ze względu na rozwój swojego dziecka, aby pozostało jeszcze rok w klasie 7. Dziecko nie rokuje szans na nieuzyskanie promocji, ale rodzic kieruje się dobre swojego dziecka. Czy istnieje taka możliwość prawna? Jeśli tak, to jakie kroki powinien podjąć rodzic?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie są zadania dyrektora przedszkola publicznego związane z GIODO?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dla klasy IV szkoły podstawowej do dotychczas prowadzonego arkusza ocen dołączamy cały arkusz ocen na wzorze nr 33 lub 44 w latach szkolnych 2019/2020 i 2020/2021?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o gotową dokumentację dla dyrektora przedszkola,jest duża różnica między szkołą a przedszkolem.Czuję się rozczarowana i oszukana.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe