Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o interpretację przepisu, regulującego możliwość przyznania godzin dyrektorskich w ramowym planie nauczania dla klas IV - VIII.
W roku szkolnym 2017/2018 w klasach IV i VII obowiązuje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół, Dz.U. z 2017 r., poz. 703, zaś w klasach V i VI rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych, Dz.U. z 2012 r., poz. 204 z późn. zm. (art. 291 ustawy z 14.12.2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe, Dz.U. z 2017 r., poz. 60). Oznacza to, że w bieżącym roku w klasach IV i VII godziny te mogą być przeznaczane na zajęcia rozwijające zainteresowania i uzdolnienia uczniów, w szczególności zajęcia związane z kształtowaniem aktywności i kreatywności uczniów. W klasie VII i VIII szkoły podstawowej, wymiar godzin do dyspozycji dyrektora szkoły w obecnym i przyszłym roku szkolnym wynosi 1 godzinę tygodniowo, zaś łącznie na 5-letnim etapie edukacyjnym 3 godziny tygodniowo (można więc przyjąć 1 godzinę w IV klasie). W klasach V i VI nadal godziny dyrektorskie w bieżącym roku są przeznaczane na zwiększenie liczby godzin wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych (według wyliczeń dokonywanych na cały etap edukacyjny) i zajęcia realizujące potrzeby i zainteresowania uczniów (ten wymiar jest uzależniony od potrzeb uczniów).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy psycholog szkolny dokonujący obserwacji zachowania ucznia ma prawo uczestniczyć w lekcji tego ucznia bez uzyskania zgody nauczyciela prowadzącego wówczas lekcję?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaki wzór zaświadczenia powinien być użyty do wystawienia zaświadczenia o ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego? Na jakim giloszu powinien być wykonany wydruk zaświadczenia? Czy to powinien być gilosz do zaświadczeń A4 zielony, czy też gilosz do zaświadczeń A4 zielony ze znakiem RP?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń po I klasie liceum może przenieść się do innej klasy, mimo że są tam inne rozszerzenia? Uczeń w klasie pierwszej zgodnie z nowym ramowym planem wybrał klasę z rozszerzeniami: matematyka, informatyka, fizyka; realizował tylko rozszerzenie z matematyki. Od nowego roku w drugiej klasie chce kontynuować naukę w klasie z rozszerzoną matematyką, biologią i chemią; w tej klasie również matematyka była w kl. I rozszerzona. Dziękuję za odpowiedź.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy godzinę do dyspozycji dyrektora w szkole podstawowej na II etapie edukacji przeznaczoną na zwiększenie liczby zajęć z informatyki (przedmiotu obowiązkowego, na który w ramowym planie nauczania przeznaczono 2 godziny w cyklu kształcenia)również dzielimy na grupy w oddziale liczącym 26 uczniów?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W październiku przyjęłam ucznia do kl. VII z poza obwodu szkoły. Obecnie uczeń nie wywiązuje się z obowiązków ucznia, nie podporządkowuje się zasadom panującym w szkole, ma konflikty z kolegami (bójki w drodze ze szkoły), pomawia nauczycieli (np. nauczyciel ośmieszył go słownie, kręcił go za ucho). Dyrektor wszystkie insynuacje musi rozwiązywać. Rodzice ucznia są konfliktowi, wulgarni, awanturują się, nie widzą winy w dziecku, ciągle atakują szkołę, nauczycieli. Czy jest możliwość aby uczeń wrócił do swojej macierzystej szkoły? Obawiam się o dobre imię szkoły i nauczycieli. Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe