Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o odpowiedź, jakie zdarzenia należy uznać za wypadek w szkole, czy stłuczona kostka, wybity palec, rozcięta skóra na nodze to już jest kwalifikowane jako wypadek i należy powoływać komisję powypadkową i wpisywać w rejestr wypadków? Czy w powyższych przypadkach wystarczy tylko udzielenie pierwszej pomocy i spisanie notatki ze zdarzenia?
Każde wymienione w pytaniu zdarzenie jest wypadkiem i każde należy traktować z należytą powagą. Ponieważ szkoła nie jest w stanie przewidzieć dalszych skutków zdrowotnych takiego zdarzenia, należy sporządzać właściwą dokumentację i postępować wg właściwych procedur.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o udzielenie informacji, w jaki sposób dokonywać zapisów w dzienniku lekcyjnym w przypadku, gdy wszyscy uczniowie są nieobecni na jednej lekcji lub w ciągu całego dnia. Dodam, że nauczyciel jest gotowy do pracy. Jakie działania podjąć w takiej sytuacji, która może się powtarzać, aby zapewnić realizację podstawy programowej? W jakim dzienniku należy dokumentować doradztwo zawodowe w szkole podstawowej? Jest to 10 godzin rocznie na oddział. Czy w dzienniku lekcyjnym czy też w dzienniku zajęć innych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Otrzymałem orzeczenie o kształceniu specjalnym dla dziecka z niedosłuchem. Jakie kwalifikacje musi posiadać nauczyciel, który będzie prowadził rewalidację z dzieckiem, a jakie nauczyciel wspomagający?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel,wychowawca klasy I SP otrzymał polecenie wyjścia z klasą do kościoła na rekolekcje, sprawowania opieki nad uczniami i powrót z nimi do szkoły, aby kontynuować lekcje. Wszystko w ramach planowanych godzin. Czy może odmówić dyrektorowi? Co należy zrobić? Ewentualnie jakie konsekwencje wyciągnąć?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń IIIklasy gimnazjum ur. 29.12.1989r. z niepełnosprawnością sprężoną (niepełnosprawność umysłowa w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchowa) nabytą po wypadku komunikacyjnym (2005r.), może kontynuować dotychczasową naukę w Publicznym Gimnazjum do jego ukończenia w czerwcu 2011r.
Opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z 6.10.2010r. zaleca zapewnienie nauki do końca gimnazjum z kontynuacją nauczania indywidualnego kształcenia specjalnego dla ucznia z upośledzeniem umyslowym w stopniu umiarkowanym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jakim terminie należy uchwalić program wychowawczo-profilaktyczny oraz zmiany w statucie szkoły?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe