Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o odpowiedź na następujące pytanie: jakie działanie podejmuje dyrektor, jeśli rada pedagogiczna opiniuje projekt organizacyjny negatywnie?
Podstawa prawna:
1) USTAWA z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.),
Art. 41. 2. Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
4) propozycje dyrektora szkoły lub placówki w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
Ustawa nadaje radom pedagogicznym kompetencje opiniujące dotyczące zakresu przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
W sprawach spornych dobrym zwyczajem jest indywidualna rozmowa z nauczycielami przed zebraniem rady pedagogicznej, na której opiniuje się propozycje zadań przydzielanych nauczycielom.
Podczas rozmowy można przekonać nauczycieli co do potrzeb szkoły i uczniów lub ew. zmienić propozycje i dostosować je także do możliwości, zainteresowań, predyspozycji nauczycieli.
W sytuacji opisanej w pytaniu dyrektor ma następujące możliwości:
1) podtrzymać swoje propozycje, bowiem opinia rady pedagogicznej nie jest wiążąca,
2) przedyskutować z nauczycielami problem i ponownie podjąć temat na następnej naradzie. Doradzam to drugie wyjście.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń powtarzający klasę pierwszą ze względów zdrowotnych otrzymał orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej o nauczaniu indywidualnym. Ile godzin zajęć dydaktycznych nauczania indywidualnego w domu dyrektor powinien przydzielić takiemu uczniowi?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel, który zatrudniony był w okresie 1 lutego–26 czerwca, 25 sierpnia wystąpił do dyrektora z wnioskiem o dokonanie oceny pracy. Czy dyrektor musi dokonać tej oceny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób mamy odnieść się do obliczenia liczby etatów specjalistów w tym pedagoga specjalnego? Jesteśmy placówką niepubliczną, prowadzimy 3 szkoły w których mamy różną liczbę uczniów w tym uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Szkoła podstawowa nr 1- 81 - suma wszystkich uczniów; szkoła podstawowa nr 2- 84- suma wszystkich uczniów; szkoła ponadpodstawowa nr 3 -147 - suma wszystkich uczniów. Prosimy o pomoc w wyliczeniu konkretnej liczby etatów specjalistów i w tym etatu pedagoga specjalnego.
pozdrawiam
Edyta Leszczyńska
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym z rewalidacją indywidualną. Przyznałam rewalidację, informując o tym rodziców. Czy w szkole powinien znajdować się jakiś dokument mówiący o przyznaniu rewalidacji np. decyzja?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o przykład projektu ewaluacji Obszar IV Wymaganie 4.1
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe