Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Uczeń powtarzający klasę pierwszą ze względów zdrowotnych otrzymał orzeczenie z poradni psychologiczno-pedagogicznej o nauczaniu indywidualnym. Ile godzin zajęć dydaktycznych nauczania indywidualnego w domu dyrektor powinien przydzielić takiemu uczniowi?
Stosownie do art. 127 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) indywidualnym obowiązkowym rocznym przygotowaniem przedszkolnym lub indywidualnym nauczaniem obejmuje się dzieci i młodzież, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, oddziału przedszkolnego w szkole podstawowej lub szkoły. Zasady realizacji indywidualnego nauczania są określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży (Dz. U. z 2017 r., poz. 1616). Zgodnie z § 9 ust. ww. rozporządzenia tygodniowy wymiar godzin zajęć indywidualnego nauczania realizowanych z uczniem wynosi:
1) dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej - od 6 do 8 godzin,
2) dla uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej - od 8 do 10 godzin,
3) dla uczniów klas VII i VIII szkoły podstawowej - od 10 do 12 godzin,
4) dla uczniów szkół ponadpodstawowych - od 12 do 16 godzin.
Podkreślenia wymaga, że w ramach nauczania indywidualnego realizuje się wszystkie przedmioty objęty ramowym planem nauczania. W ramach ustalonego dla ucznia wymiaru godzin należy realizować wszystkie przedmioty, z tym zastrzeżeniem, że możliwe jest niezrealizowanie pewnych treści z ramowego planu nauczania. Na podstawie § 7 ust. 3 ww. rozporządzenia dyrektor szkoły, na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia indywidualnego nauczania, po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia, może zezwolić na odstąpienie od realizacji niektórych treści nauczania objętych obowiązkowymi zajęciami edukacyjnymi, stosownie do możliwości psychofizycznych ucznia oraz warunków w miejscu, w którym są organizowane zajęcia indywidualnego nauczania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam! Interesuje mnie ramowy plan nauczania z nową podstawą programową dla IV klasy szkoły podstawowej. Plan ministerialny zawiera liczbę godzin w cyklu trzyletnim.Czy mogę oczekiwać, że na stronie nadzoru pojawi się przykład ramowego planu z rozbiciem na tygodniową liczbę godzin z poszczególnych przedmiotów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku z monitorowaniem realizacji treści podstawy programowej, dyrektor szkoły przekazał nauczycielom klas trzecich SP arkusze zawierające treści podstawy z rozporządzenia z 2012 r. Takie arkusze były wypełnione przez tych nauczycieli w roku ubiegłym (czyli w klasie drugiej). Dyrektor twierdz, że treści podstawy programowej z 2014r. obowiązują nauczycieli, którzy 1 września 2014 i 1 września 2015 roku rozpoczęli edukację uczniów klas pierwszych, pozostali realizują treści z 2012r. Proszę o wyjaśnieni powyższej kwestii ponieważ zdanie dyrektora nie potwierdza się ze zdaniem uczących nauczycieli.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie przepisów prawnych oraz zasad dotyczących prawidłowego funkcjonowania biblioteki szkolnej i pracy nauczyciela-bibliotekarza.( godziny tzw.pracy cichej, lekcje biblioteczne)
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak mam monitorować wdrażanie podstawy programowej w klasach 1 i 2 w szkole podstawowej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu publicznym moga być prowadzone dodatkowe zajęcia opłacane przez rodziców.Kto musi na to wyrazić zgodę?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe