Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie aktualnych wzorów świadectw promocyjnych do szkoły podstawowej.
Wzory świadectw promocyjnych do szkoły podstawowej są określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz.U. z 2019 r., poz. 1700). Przedmiotowe rozporządzenie było nowelizowane rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 2 lipca 2021 r. (Dz. U. z 2021 r., poz. 1203). W rozporządzeniu zmieniającym wprowadzono aktualne wzory świadectw promocyjnych do szkoły podstawowej. Znajdują się one w załączniku nr 1 do rozporządzenia z 2021 r. Rozporządzenia można pobrać ze strony ISAP – Internetowy System Aktów Prawnych albo ze strony https://dziennikustaw.gov.pl/
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam pytanie dotyczące formy wyłonienia przedstawiciela rady rodziców oraz przedstawiciela rad pedagogicznych do komisji konkursowej na stanowisko dyrektora nowoutworzonego Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego.
Art. 62a. znowelizowanej ustawy o systemie oświaty dopuszcza tworzenie przez organ prowadzący zespołów zwanych „centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego” ze szkół już istniejących.
10.05.2013 r. organ prowadzący podjął uchwałę w sprawie rozwiązania ZSE (szkoły młodzieżowej) oraz utworzenia centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego.
W skład nowego CKZiU wejdą:
- zasadnicza szkoła zawodowa (bez naboru, szkoła młodzieżowa)
- technikum ekonomiczne, liczące 11 oddziałów (pozostałe po rozwiązaniu ZSE, szkoła młodzieżowa)
- CKU (szkoła dla dorosłych), liczące 30 oddziałów w formach szkolnych – szkoła, która istnieje od 14-tu lat i nie została rozwiązana.
Do komisji konkursowej został powołany przedstawiciel rady rodziców ZSE (CKU nie mogło wyłonić swojego przedstawiciela, ponieważ w szkołach dla dorosłych nie powołuje się rady rodziców) oraz przedstawiciel rady pedagogicznej ZSE, wyłoniony zgodnie z sugestią organu prowadzącego – w formie losowania.
W wyniku jednostronnych decyzji organu prowadzącego, CKU (będące o wiele większą jednostką niż ZSE, na dodatek nie rozwiązaną) nie ma swojego przedstawiciela w komisji konkursowej.
Chciałabym zapytać, czy takie wyłonienie przedstawicieli do pracy w komisji konkursowej jest zgodne z prawem i czy nie należałoby tu zastosować art. 36a ust. 11. ustawy oso:
11. W przypadku szkół i placówek, o których mowa w art. 44 i art. 52 ust. 1, w skład komisji nie wchodzą odpowiednio przedstawiciele rady pedagogicznej i rady rodziców.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kwalifikacje nauczyciela: studia wyższe zawodowe 2001, licencjat z języka angielskiego, kolegium języków obcych, studia podyplomowe z EDB z ważnym kursem pierwszej pomocy – czy od 01.09.2021 może mieć zajęcia z EDB w liceum i szkole branżowej?
Do kiedy może taki nauczyciel uczyć w szkole ponadpodstawowej języka angielskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy sytuacji uczennicy z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym chodzącej do szkoły powszechnej. W przyszłym roku dziewczynka kończy 18 lat. Miała wydłużony czas edukacji odpowiednio o 1 rok w pierwszym etapie i o 2 lata w drugim. Czy dziewczynka może uczęszczać do naszej szkoły do 20. roku życia – zgodnie z § 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym? Jakie kroki powinny być podjęte przez rodziców i szkołę, by umożliwić jej uczęszczanie do szkoły w przyszłym roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń został przyjęty do szkoły do klasy 6 i założono mu arkusz MEN-I/44/1 w formie elektronicznej, po pierwszym półroczu został zdiagnozowany i realizuje IPET, a nie ma zapisu tej informacji na pierwszej stronie arkusza . Czy można zrobić dopisek ręcznie na arkuszu generowanym z dziennika elektronicznego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od września poszukuję nauczyciela wspomagającego i rewalidacji w wymiarze 11 godzin dla 2 dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. Niestety do tej pory nikt się nie zgłosił. W przedszkolu żaden nauczyciel nie posiada kwalifikacji do prowadzenia tych zajęć. Żeby realizować zalecenia z orzeczenia i nie pozostawić dzieci bez pomocy, wchodzę na doraźne zastępstwa, ale zastanawiam się, czy to zgodne z prawem. Cały czas liczyłam na to, że znajdę nauczyciela. Obawiam się, ze taka sytuacja może utrzymać się do końca roku. Moje pensum dydaktyczne zgodnie z uchwałą wynosi 5 godzin.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe