Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o podanie liczby godzin wsparcia jaka przysługuje dla dziecka z opinią o wczesnym wspomaganiu rozwoju, jak również dla dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na autyzm jeśli nie jest nic na ten temat zapisane w zaleceniach z poradni (czasami mamy zapis w orzeczeniu, że zaleca się dla dziecka z autyzmem prowadzić 10h terapii indywidualnej w tygodniu oraz terapeuta cień w grupie przedszkolnej.
Dziecku z opinią o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju przysługują zajęcia indywidualne w wymiarze od 4 do 8 godzin w miesiącu, w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka. Mówi o tym jasno § 4. 1. rozporządzenia MEN z dnia 11 października 2013 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 29 października 2013 r. poz. 1257)
Dziecku z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym ze względu na autyzm należy zorganizować dwa rodzaje zajęć, oczywiście uwzględniając je w opracowanym dla tego dziecka Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym:
- obowiązkowe zajęcia rewalidacyjne
- zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Mówi o tym § 6. ust 1 pkt 5 oraz ust 2 rozporządzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z7 sierpnia 2015 r. poz.1113).
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne nie określają ilości godzin, jakie należy przyznać dziecku na w/w zajęcia. Taką decyzję podejmuje wyłącznie dyrektor przedszkola/szkoły uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości konkretnego dziecka (zapisy w orzeczeniu + w IPET) oraz zapisy § 7 rozporządzenia MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U z 7 maja 2013 r.poz.532)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczennica w ciąży otrzymała nauczanie indywidualne. Czy 10 godzin pracy z nią muszę przydzielić nauczycielom uczącym ją w klasie, do której na początku roku została przypisana, czy mogę wskazać nauczycieli, których wcześniej poznała, ucząc się w klasie I? Problem pojawił się w momencie, gdy nauczycielka obecnie ucząca w jej klasie dowiedziała się, że z kimś innym będzie miała jej przedmiot?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka prowadzi indywidualne zajęcia rewalidacyjno - wychowawcze w przedszkolu z dzieckiem upośledzonym w stopniu głębokim. Czy należy się jej dodatek za trudne warunki pracy? Jeśli tak, to w jakiej wysokości? Przedszkole jest ogólnodostępne. Godziny prowadzonych zajęć są godzinami ponadwymiarowymi.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym integracyjnym w przypadku uczęszczania do grupy integracyjnej dziecka z niepełnosprawnością ruchową konieczne jest zatrudnienie nauczyyciela wspomagającego czy wystarczy pomoc nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramach 40 godzin pracy nauczyciela, dyrektor szkoły może zobowiązać nauczycieli do prowadzenia dodatkowych zajęć na świetlicy szkolnej zamiast np. dodatkowych kół zainteresowań (SKS, kółko przyrodnicze), jeżeli konieczność zapewnienia opieki świetlicowej wynika z potrzeb szkoły?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, emeryt zatrudniony na część etatu musi dostarczyć do szkoły informacjeo niekaralności z krajowego rejestru karnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe