Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o pomoc w kwestii polonistycznej. Na obserwowanej lekcji uczeń napisał: "W 52. minucie padł gol, którego strzelił Błaszczykowski". Nauczyciel skarcił ucznia za błąd i kazał poprawić na "..., który strzelił Błaszczykowski" . Nie jestem polonistą, jak powinno być poprawnie?
Rację miał nauczyciel, ponieważ w przytoczonym zdaniu słowo "gol" pełni funkcję mianownika, a więc odpowiada na pytania: "kto? co". Słowo "który/a/e" po mianowniku odmienia się na "który/a/e", a nie na "którego/którą" - takiej formy używa się po rzeczowniku w bierniku.
Poprawnie brzmi więc zdanie: "W 52. minucie padł gol, który strzelił Błaszczykowski".
Uczeń miałby rację, gdyby użył formy biernikowej, np.: "W 52. minucie mogliśmy zobaczyć gola, którego strzelił Błaszczykowski".
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o podstawę prawną i zakres kompetencji Rady Pedagogicznej w szkole podstawowej oraz podstawę prawną wraz z kompetencjami i obowiązkami dyrektora szkoły podstawowej a także postawę prawna i wzory uchwał Rady Pedagogicznej od stycznia 2017r czyli przez cały 2017r
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy prowadząc niepubliczne przedszkole muszę mieć plan nadzoru pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeżeli uczeń liceum ma przyznane nauczanie indywidualne a nie ma zwolnienia z wychowania fizycznego, czy powinien mieć przydzielone godziny z tego przedmiotu i wystawioną ocenę? Jak powinien realizować takie zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jakiej formie aktualnie nauczyciel przedstawia dyrektorowi wybrany przez siebie program, czy nadal obowiązuje wniosek o dopuszczenie programu a może jest to jakaś forma deklaracji wyboru?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o odpowiedź, jak liczymy frekwencję w klasie, w której uczeń przebywa w szpitalu: w naszym przypadku będą to około 2 miesiące. Wiemy że w szpitalu realizuje obowiązek szkolny, jednak gdy wpiszemy, że jest nieobecny wówczas klasa ma bardzo niską frekwencję. Czy możemy potraktować ten okres jakby w klasie był 1 uczeń mniej i frekwencję wyliczyć bez niego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe