Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Proszę o wzór pisma do organu prowadzącego w sprawie wydania opinii na temat powołanego, od września 2011 roku, wicedyrektora szkoły.
Pismo może przybrać dowolną formułę, np.
"(...) Na podstawie art. 37.1 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (ze zm.) oraz (pozytywnej) opinii Rady Pedagogicznej Szkoły/ Placówki ....., proszę o wydanie pisemnego stanowiska organu prowadzącego (podać konkretnie) w sprawie nowo powołanego wicedyrektora szkoły ...................... (imię i nazwisko) w terminie do dnia ....... .
Załączniki:
1) Kserokopia dyplomu.
2) Opinia Rady Pedagogicznej z dnia ..... .
3) Zgoda kandydata na przyjęcie stanowiska wicedyrektora oraz jego życiorys".
Pismo do organu prowadzącego powinno zawierać powołanie się na przepis ust. 1 art. 37 Ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz na ew. zapisy statutowe szkoły. W piśmie dyrektor szkoły zwraca się do organu prowadzącego o wydanie opinii w sprawie powołania określonej osoby na stanowisko wicedyrektora.
Art. 37. 1. W szkole lub placówce, w których zgodnie z ramowym statutem może być utworzone stanowisko wicedyrektora i inne stanowiska kierownicze, powierzenia tych stanowisk i odwołania z nich dokonuje dyrektor szkoły lub placówki, po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego, rady szkoły lub placówki oraz rady pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor pełni funkcję do 31.08., od 1.09. brak godzin w arkuszu, przejdzie na emeryturę.
Kto podpisuje wypowiedzenie z art. 20 KN, obecnemu dyrektorowi? Wicedyrektor, który ma już powierzenie od 01.09.? Czy organ prowadzący?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co w przypadku, gdy w księdze protokołów nie znalazły się dwa protokoły z zebrań rady pedagogicznej? Zebrania odbyły się zdalnie, protokoły nie zostały wpisane do księgi a jest już wpisany protokół z zebrania, które odbyło się stacjonarnie. Nie było to celowe działanie tylko "pośpiech" nauczyciela.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Intendentka w szkole podstawowej z oddziałami przedszkolnymi, zatrudniona na czas nieokreślony - staż 42 lata, nabyła uprawnienia emerytalne w czerwcu 2018 r., ale chciała pracować dalej. Planowała odejście na emeryturę w lipcu 2020 r.
W obecnym czasie przebywa na zwolnieniu lekarskim od 26.04.2020 r. do 25.05.2020 r. Poinformowała, że ze względu na stan zdrowia, nie wróci już do pracy i będzie kontynuować zwolnienia lekarskie.
W dniu 23.04.2020 r. złożyła wniosek o rozwiązanie stosunku pracy na mocy porozumienia stron z dniem 24 lipca 2020 r.
W dniu 4 maja 2020 r. przekazała zmieniony wniosek o rozwiązanie stosunku pracy za porozumieniem stron z dniem 26.05.2020 r., gdyż stwierdziła, że będzie to bardziej korzystne dla wysokości jej przyszłej emerytury.
Proszę o podanie i omówienie przepisów prawnych w tym zakresie oraz pomoc w kwestii decyzji i działań (rodzaj dokumentów, jakie musi przekazać pracownikowi oraz wysokość odprawy emerytalnej itp.), jakie powinien podjąć dyrektor placówki.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń jest upośledzony w stopniu lekkim i dotknięty niepełnosprawnością ruchową – czyli ma niepełnosprawność sprzężoną. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna zaleciła prowadzić dla niego co najmniej trzy formy terapii. Zaopiniowała jednocześnie, że dziecko może realizować obowiązek szkolny w szkole ogólnodostępnej. Z analizy znanych mi przepisów wynika, że dyrektor może zarządzić jedynie dwie godziny zajęć rewalidacyjnych, a dziecku potrzebne są trzy godziny. Prowadzący nie wyraża zgody na tę trzecią godzinę, podpierając się ramówką. Czy jest podstawa prawna dla przyznania uczniowi ze sprzężoną niepełnosprawnością więcej niż dwóch godzin zajęć rewalidacyjnych w tygodniu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie warunki lokalowe powinno spełniać pomieszczenie, aby od 2019 roku mogły uczyć się w nim oddziały przedszkolne?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe