Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Przy szkole podstawowej funkcjonuje przedszkole (dawna "0"). Zajęcia odbywają się w dwóch grupach: 2,5-4-latki i 5-6- latki. Jakie dokumenty powinien mieć dyrektor szkoły dotyczące funkcjonowania przedszkola?
Organizację oddziałów przedszkolnych w szkole podstawowej określa statut tej szkoły (art. 102 ust. 2, art. 172 ust. 3 PO). W oddziale w szkole publicznej obowiązuje prowadzenie dokumentacji: 1) określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646: dzienniki zajęć przedszkola, dzienniki innych zajęć, dziennik lub dzienniki zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, dziennik indywidualnych zajęć, dzienniki zajęć specjalistów, indywidualne teczki dzieci objętych kształceniem specjalnym, zajęciami rewalidacyjno-wychowawczymi lub pomocą psychologiczno-pedagogiczną, do których włącza się także dokumentację badań i czynności uzupełniających prowadzonych przez specjalistów, a także indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne; 2) określonej w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz.U. z 2017 r., poz. 1635: program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, arkusz obserwacji dziecka, dokumentacja prac zespołu; 3) nauczyciele prowadzą określoną w statucie dokumentację związaną z planowaniem i prowadzeniem pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz odpowiedzialnością za jej jakość, a także prowadzeniem obserwacji pedagogicznych (art. 102 ust. 1 pkt 12 lit. c i d w zw. z ust. 2 PO). Oddział jest uwzględniony w planie nadzoru pedagogicznego sporządzonym dla szkoły i w planie obserwacji, zaś zasady prowadzenia i dokumentowania ewaluacji wewnętrznej wynikają z wewnętrznych regulacji (§ 23 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego, Dz.U. z 2017 r., poz. 1658). W szkole niepublicznej dla oddziału przedszkolnego prowadzi się dokumentację określoną w statucie (art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 12 lit. c i d PO).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Rodzic ucznia wystąpił z wnioskiem o indywidualny tok nauczania. Póki co nie dostarczył opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej (twierdzi że to może zrobić na końcu).
Moim zdaniem nie wynika to z żadnych przepisów. Żeby podjąć decyzję administracyjną muszę taki dokument posiadać o czym rodzica wielokrotnie powiadomiłem. Obecnie domaga się przekazania opinii wychowawcy oraz opinii rady pedagogicznej.
Czy mam obowiązek mu takowe przesłać? Moja decyzja podejmowana jest na podstawie tych opinii ale jest to moja decyzja jako dyrektora. Czy mam obowiązek mu takie dokumenty przesłać? Czy opinia z poradni psychologiczno-pedagogicznej może być dostarczona na samym końcu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy można przywrócić do niepublicznego przedszkola w trakcie roku szkolnego ucznia urodzonego w 2010 roku, który rozpoczął pierwszą klasę we wrześniu 2016 roku?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń został skierowany do MOW w zw. z postanowieniem sądu rodzinnego. We wcześniejszej placówce, do której uczęszczał posiadał orzeczenie wydane ze wzgl. na zagrożenie niedostosowaniem. Obecnie złożono wniosek do Zespołu Orzekającego o wydanie nowego orzeczenia ze względu na umieszczenie w MOW tj. niedostosowanie. Czy należy tutaj dokonać uchylenia poprzedniego orzeczenia w trybie art. 18 pkt 1 rozporządzenia ws. orzeczeń i opinii i w tym trybie rozpatrywać nowy wniosek? W zw. z poprzednim orzeczeniem ustała przyczyna jego wydania. Czy ZO w nowym dokumencie powinien odnotować fakt uchylenia poprzedniego orzeczenia, czy jego wygaśnięcie niejako wynika z przepisów prawa: uczeń przestaje być zagrożony niedostosowaniem i skierowany został do placówki resocjalizacyjnej postanowieniem sądu. Uczeń został skierowany w całkiem inne województwo, został skreślony z listy uczniów poprzedniej szkoły, a więc nie ma prawnych podstaw do realizacji orzeczenia w poprzedniej placówce. Uprzejmie proszę o wyjaśnienie zawiłości.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie podstawy prawnej Uchwały śródrocznej klasyfikacyjnej oraz Uchwały końcoworocznej klasyfikacyjnej w roku 2016/17, 2017/2018, 2018/19.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Czy dyrektor szkoły może połączyć radę pedagogiczną klasyfikacyjną z radą plenarną?
2. Czy do protokołu rady pedagogicznej należy wpisać uchwałę w pełnym brzmieniu, czy może być załącznik do protokołu zawierający podstawę prawną uchwały itp?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe