Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy ankiety dla szkół dotyczące pomocy psychologiczno-pedagogicznej Czy wszyscy uczniowie korzystający z zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej musza mieć IPETy ? Czy można objąć uczniów opieką 9 takich co nie maja opinii lub orzeczeń bez IPETów? Jeżeli tak to jak dokumentuje się taką pomoc? Dot. pytania 7 tzn. osoby inicjujące objęcie ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną to: poradnia psychologiczno-pedagogiczna (na podstawie opinii lub orzeczenia) Nie rozumiem tego pytania. Jeżeli uczeń przychodzi do szkoły z opinia lub orzeczeniem z poradni, to kto inicjuje pomoc? Dyrektor, uczeń, rodzic, poradnia?
IPET, czyli Indywidualny Program Edukacyjno-terapeutyczny - opracowuje się tylko i wyłącznie dla ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność lub niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym.
Pomocą psychologiczno-pedagogiczną można, a nawet trzeba objąć ucznia bez opinii lub orzeczenia jeśli tylko nauczyciel pracujący z nim stwierdzi, że ze względu na potrzeby rozwojowe lub edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczeń ten wymaga takiej pomocy.
Inicjatorem pomocy psychologiczno-pedagogicznej jest ta osoba, która dostarczyła do szkoły opinię lub orzeczenie wydane przez PPP, a więc rodzic ucznia lub sam uczeń, o ile jest pełnoletni. Inicjatorem jest również ta osoba, która zgłosiła wychowawcy klasy lub dyrektorowi placówki, że uczeń wymaga objęcia taką pomocą na terenie szkoły. Wszystkie te kwestie wyjaśnione są w poszczególnych paragrafach rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017r. w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591)
Dokumentację udzielanej uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej stanowią: Dzienniki zajęć innych oraz Indywidualna Teczka Ucznia – o tym mówi rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 31 sierpnia 2017 poz. 1646)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Ilu ma być w klasie nauczycieli wspomagających/współorganizujących proces kształcenia, jeżeli w klasie jest dwoje uczniów z autyzmem,
w tym z zespołem Aspergera? Jeden wystarczy, czy każde dziecko ma mieć swojego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W związku z przekształceniem 1.09.2017 roku Zespołu Szkół w Publiczną Szkołę Podstawową mamy pytanie czy na arkuszu ocen ucznia przenoszonego do innej szkoły prawidłowym rozwiązaniem będzie opieczętowanie arkusza dodatkowo nową pieczęcią oraz umieszczenie adnotacji od kiedy nastąpiła zmiana nazwy szkoły?
Czy takie rozwiązanie powinniśmy zastosować na wszystkich arkuszach ocen uczniów uczących się w naszej szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jesteśmy placówką wychowania pozaszkolnego, nieferyjną. Czy jako taka placówka, dyrektor może ustalić w ciągu roku szkolnego dni wolne zgodnie z rozporządzeniem z dnia 11 sierpnia 2017 roku ( par.5 ) czy tylko ten zapis dotyczy placówek feryjnych?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka rozpoczęła staż na nauczyciela mianowanego w dniu 01.09.2017 roku. W międzyczasie zaszła w pierwszą ciążę i od dnia 03.12.2018 roku przebywa na zwolnieniu lekarskim do dnia porodu. Poród przewidywany jest na 06.06.2019 roku. Jeżeli wykorzysta cały urlop macierzyński czyli 20 tygodni to ile może wykorzystać urlopu wychowawczego by móc kontynuować rozpoczęty staż na nauczyciela mianowanego. Ponadto będzie miała do wykorzystania urlop wypoczynkowy w ilości 8 tygodni, który chce wykorzystać w ciągu roku szkolnego.
Proszę o podanie podstawy prawnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W styczniu rodzic dziecka niepełnosprawnego zwrócił się do dyrektora z prośbą o wydłużenie etapu edukacyjnego w kl. II SP. Rada pedagogiczna uchwałą podjęła decyzję o wydłużeniu etapu. W dniu zakończenia obowiązkowych zajęć lekcyjnych ten sam rodzic poprosił o wydanie świadectwa szkolnego z promocją do kl. III. Czy istnieje jakakolwiek prawna możliwość, aby jednak dziecko klasyfikować i promować pomimo podjętej uchwały. Jakie warunki należy spełnić?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe