Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Pytanie dotyczy zatrudniania w przedszkolu nauczyciela wspomagającego. Czy można go zatrudnić? Na jakiej podstawie? Jeśli tak, to jakie powinny być zapisy w statucie odnośnie jego zadań.
Na podstawie § 7 ust. 1 – 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 zatrudnienie tzw. nauczyciela wspomagającego:
1) jest obowiązkowe w przedszkolach ogólnodostępnych z oddziałami integracyjnymi i w przedszkolach integracyjnych - w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniach uczniów o potrzebie kształcenia specjalnego;
2) jest obowiązkowe w przedszkolach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, lub niepełnosprawności sprzężone, a jednocześnie z zaleceń poradni wynika potrzeba zatrudnienia nauczyciela posiadającego kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych,
3) jest dobrowolne (wymaga uzyskania zgody organu prowadzącego) w przedszkolach ogólnodostępnych, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na inne niż wymienione w pkt 2 niepełnosprawności, niedostosowanie społeczne lub zagrożenie niedostosowaniem społecznym, gdy z zaleceń o orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego wynika taka potrzeba.
Do zakresu zadań nauczycieli wspomagających należy:
1) prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami zajęć edukacyjnych oraz wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami realizowanie zintegrowanych działań i zajęć określonych w programie IPET;
2) prowadzenie wspólnie z innymi nauczycielami i specjalistami pracy wychowawczej z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
3) uczestniczenie, w miarę potrzeb, w zajęciach edukacyjnych prowadzonych przez innych nauczycieli oraz w zintegrowanych działaniach i zajęciach, określonych w IPET, realizowanych przez nauczycieli i specjalistów;
4) udzielanie pomocy nauczycielom prowadzącym zajęcia edukacyjne oraz nauczycielom i specjalistom realizującym zintegrowane działania i zajęcia, określone w programie IPET, w doborze form i metod pracy z uczniami niepełnosprawnymi, niedostosowanymi społecznie oraz zagrożonymi niedostosowaniem społecznym;
5) prowadzenie zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności rewalidacyjnych, resocjalizacyjnych i socjoterapeutycznych (w zależności od kwalifikacji danego nauczyciela wspomagającego).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor Zespołu Szkół wybiera się do sanatorium na trzy tygodnie. Wcześniej kilkakrotnie był na kilkutygodniowym zwolnieniu lekarskim. W jaki sposób powinien dokonać przekazania obowiązków wicedyrektorowi? Czy przekazuje obowiązki jednemu wicedyrektorowi czy obu wicedyrektorom? Proszę o podanie przykładowego wzoru pisma oraz podanie podstawy prawnej.
- Czy nauczycielka wych. fizycznego, mianowana, obecnie w trakcie kursu z zakresu przedmiotu Edukacja dla bezpieczeństwa, może prowadzić te zajęcia w gimnazjum?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele pracujący z dziećmi niepełnosprawnymi, mający dodatek z racji uciążliwych warunków pracy, powinni mieć wypłacany ów dodatek do końca roku szkolnego, czy również w lipcu i w sierpniu.?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Czy w 2018 roku zostały wprowadzone zmiany dotyczące wynagrodzenia dyrektora niepublicznej placówki oświatowej? Czy jest wyznaczona górna granica wynagrodzenia dyrektora (będący jednocześnie właścicielem placówki), które można finansować z dotacji oświatowej?
- Witam,
Kiedy powinna się rozwiązać umowa o pracę zawarta 01 września 2010 r. z nauczycielem na czas zastępstwa chorego nauczyciela, w sytuacji kiedy ferie zimowe zaczynają się od 14 lutego 2011, a chory nauczyciel nadal pozostaje na zwolnieniu lekarskim i wraca 20 lutego 2011r. ( kiedy trwają ferie zimowe)
Czy taka umowa rozwiązuje się z chwilą powrotu chorego nauczyciela do pracy, czy z chwilą rozpoczęcia ferii zimowych (placówka feryjna)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe