Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rodzice chcą kupić dla dzieci, do sal lekcyjnych szafki z szufladami. Czy te meble muszą mieć jakiś certyfikat, czy mogą być z IKEA? Czy muszą być z fabryk produkujących meble typowo szkolne?
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1604) dyrektor szkoły, przedszkola lub placówki oświatowej zapewnia:
• bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w szkole lub placówce,
• sprzęt, z którego korzystają osoby pozostające pod opieką szkoły lub placówki, dostosowany do wymagań ergonomii.
Ważne jest to, że szkoły i placówki nabywają wyposażenie posiadające odpowiednie atesty lub certyfikaty.
Wśród wyrobów, które objęte są wymogiem posiadania certyfikatów zgodności z właściwymi normami, znajdują się:
• meble szkolne i przedszkolne, zarówno szkieletowe (krzesła, stoły, biurka itp.), jak i skrzyniowe (regały, szafy, biblioteki itp.), przeznaczone do wszystkich dydaktycznych pomieszczeń użytkowanych przez dzieci i młodzież,
• sprzęt szkolny – jak tablice szkolne, gabloty, wieszaki,
• urządzenia sportowe stanowiące wyposażenie sal gimnastycznych (drabinki, kozły, konie, skrzynie itp.), boisk sportowych (bramki do piłki nożnej i ręcznej, sprzęt do siatkówki, koszykówki itp.),
• urządzenia stanowiące wyposażenie placów zabaw, tj. zestawy zabawowe, huśtawki, wieże, zjeżdżalnie, karuzele, urządzenia kołyszące, ściany wspinaczkowe, piaskownice itp.
Obecnie w szkołach/placówkach spotyka się zarówno stoły i krzesła spełniające wymagania normy PN-ISO 5970:1994, jak i stoły i krzesła spełniające wymagania nowej normy PN-EN 1729-1:2007. Wynika z tego, że przy zakupie nowych mebli do szkoły trzeba zwrócić uwagę, czy są one zgodne z normą PN-EN 1729-1:2007.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Przy szkole podstawowej funkcjonuje zespół wychowania przedszkolnego (jako odrębna placówka oświatowa uwzględniona w RSPO). Realizowane jest w nim wychowanie przedszkolne (poniżej klasy 0) dla dzieci 3-5-letnich w wymiarze 20 godz. tygodniowo. Ma on przydzieloną jedną salę dydaktyczną, korytarz i toalety są wspólne dla zespołu i szkoły. W zespole tym nie ma zatrudnionego nauczyciela, zajęcia realizuje nauczyciel zatrudniony w szkole. Jest to bardzo problematyczne. Uniemożliwia prawidłową sprawozdawczość np. do GUS, SIO.
Jakie działania należy podjąć na poziomie szkoły i organu prowadzącego, w celu likwidacji zespołu wychowania przedszkolnego (jako odrębnej jednostki), a następnie włączenia go w struktury szkoły jako oddziału przedszkolnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń jest upośledzony w stopniu lekkim i dotknięty niepełnosprawnością ruchową – czyli ma niepełnosprawność sprzężoną. Poradnia psychologiczno-pedagogiczna zaleciła prowadzić dla niego co najmniej trzy formy terapii. Zaopiniowała jednocześnie, że dziecko może realizować obowiązek szkolny w szkole ogólnodostępnej. Z analizy znanych mi przepisów wynika, że dyrektor może zarządzić jedynie dwie godziny zajęć rewalidacyjnych, a dziecku potrzebne są trzy godziny. Prowadzący nie wyraża zgody na tę trzecią godzinę, podpierając się ramówką. Czy jest podstawa prawna dla przyznania uczniowi ze sprzężoną niepełnosprawnością więcej niż dwóch godzin zajęć rewalidacyjnych w tygodniu?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Dlaczego nie wyświetla się strona z październiika "Plan rozwoju zawodowego na stopień nauczyciela dyplomowanego". Wyswietla się komunikat " strona o podobnym adresie nie istnieje", mimo że na podglądzie widoczny jest dokument.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W regulaminie pracy mamy zapis, iż raz w roku wypłacamy ekwiwalent za używanie własnej odzieży i obuwia roboczego. Czy należy wypłacać taki ekwiwalent „z góry” czy „z dołu”?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice wpłacają składki na Radę Rodziców. Czy powinnam wydać rodzicom pokwitowanie na druku KP?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe