Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Rozpoczyna się u mnie ewaluacja zewnętrzna w obszarze efekty. Na czym polega analiza dokumentów? Czy ja mam przygotować ewaluatorom jakieś papiery do wglądu? Przecież podobno ewaluacja nie na tym polega.
Ewaluatorzy będą gromadzić informacje o pracy szkoły z różnych źródeł: od rodziców, uczniów, nauczycieli, dyrektora, często od instytucji, z którymi szkoła współpracuje. Niezbędne i ważne informacje mogą znajdować się w dokumentacji szkoły, dlatego ewaluatorzy będą jej potrzebować. Od szkoły będzie zależało, jaką dokumentację wskaże, by potwierdzić pewne działania lub realizację zadań np. statutowych.
Ewaluacja działalności edukacyjnej szkół jest praktycznym badaniem oceniającym, które ma prowadzić do określenia stopnia spełniania przez szkołę wymagań stawianych przez państwo na podstawie oceny przebiegu procesów, a także efektów podejmowanych działań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz warunków działania szkoły, jakości zarządzania i jej funkcjonowania w środowisku.
Ewaluacja ta obejmuje:
1) zbieranie i analizowanie informacji o działalności edukacyjnej szkoły lub placówki;
2) określenie poziomu spełniania przez szkołę lub placówkę wymagań ustalonych w rozporządzeniu przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciele w szkole dla dorosłych są zobowiązani do składania wniosku o dopuszczenie programu nauczania (a tym samym podania nazwy, autora oraz numeru dopuszczenia programu i tytułu podręcznika)? Jeśli tak to czy muszą to robić co rok szkolny czy na cały cykl kształcenia (w przypadku mojej szkoły - raz na trzy lata na cały cykl kształcenia w LO). Czy może taki obowiązek już nie istnieje? Czy Rozporządzenie MEN z dnia 8 czerwca 2009r. nadal obowiązuje? Jeśli obowiązek składania wniosku o którym piszę powyżej istnieje to czy dysponują Państwo wzorem takowego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W jaki sposób traktować ucznia, który jest naszym uczniem, ale przebywa w szpitalu i tam realizuje nauczanie? Pobyt w szpitalu ma trwać cały rok. Jak zaznaczać frekwencję i prowadzić dokumentację tego ucznia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciele, uczniowi z opinią, piszą dostosowania do przedmiotu? Czy tylko temu uczniowi, którego w opinii wyraźnie wskazano, aby dostosować wymagania.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice zgłosili dyrektorowi szkoły w formie pisemnej rezygnację z udziału uczniów w zajęciach WDŻ w klasach IV - VIII i III gimnazjum. Czy w tym przypadku należy planować w/w zajęcia w planie nauczania i wykazywać je w arkuszu organizacyjnym pracy szkoły na rok szkolny 2018/2019.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak postąpić z nauczycielem, który po hospitacji lekcji pomimo stwierdzonych błędów w prowadzeniu zajęć nie przyjmuje zaleceń pohospitacyjnych nie podpisuje karty, lekceważy i ignoruje dyrektora.
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe