Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Informacja o realizacji nadzoru pedagogicznego za rok poprzedni
- Plany nadzoru pedagogicznego 2024/2025
- Wzory dokumentów kontrolnych 2024/2025
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Aktualności i zmiany prawne
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Świadectwa drukujemy na zamówionych giloszach szkolnych. W jaki sposób wystawić teraz duplikat świadectwa uczniowi, który odszedł od nas w tamtym roku szkolnym, czyli 203/2014?
Szkoła powinna zakupić druk, na którym uczniowi zostało wydane świadectwo. Na podstawie § 22 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. z 2014 r. poz. 893) duplikat wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa. Na pierwszej stronie druku należy u góry umieścić wyraz „Duplikat”. Na końcu dokumentu należy dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa lub stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć go pieczęcią urzędową. Tylko w sytuacji, gdy szkoła nie będzie w stanie zakupić druku świadectwa, a posiada dokumentację przebiegu nauczania, duplikat wydaje się na przygotowanym przez szkołę formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa. Wówczas można wypożyczyć wypełnione świadectwo innego ucznia.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaką rolę i jakie funkcje pełni świetlica szkolna po zmianach w podstawie programowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Będąc wicedyrektorem zespołu z dniem 1 lutego powierzono mi funkcję pełnienia obowiązków dyrektora placówki. W kwietniu odbędzie się konkurs na stanowisko dyrektora. Stąd moje pytanie czy składając dokumenty do konkursu ważna jest moja ostatnia ocena pracy czy powinnam mieć ocenę dokonaną przez kuratorium?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W Monitorze Prawnym Dyrektora (nr 4-z kwietnia) znajduje się artykuł nt. organizacji kiermaszu i przeprowadzania loterii. Wyjaśnienia, które tam znalazłam dotyczą organizowania tych akcji przez szkołę, jako jednostkę budżetową. 1. Proszę o informację, czy jeśli organizatorem kiermaszu jest samorząd uczniowski, zysk z niego musi wpłynąć na rachunek dochodów szkoły? 2.Jak przedstawia się sytuacja, jeśli impreza dochodowa organizowana jest przez radę rodziców? Czy dochodowa działalność rady rodziców również jest uzależniona od uchwały rady gminy? 3. Czy w tym przypadku dochód z festynu czy innej imprezy, a także zysk z loterii fantowej również będzie zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jak wyrównać różnice programowe u ucznia, który przyszedł do klasy III gimnazjum w styczniu z innej placówki i nie zrealizował minimalnego wymiaru godzin przeznaczonych na realizację: poszczególnych obowiązkowych zajęć edukacyjnych,
w 3-letnim okresie nauczania z – plastyki, WOS-u, zaj. artystycznych , z informatyki. 1. Plastyka – na minimum 30 godz.- nie zrealizował ani jednej godziny; 2. WOS – na minimum 65 godz. /2 lata,/ realizował w kl. II i I półroczu kl. III /1,5 roku nauki /U nas WOS realizujemy w kl. I i II, w III nie realizujemy; 3. Zaj artystyczne – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. II/ W kl. III nie realizował. U nas realizujemy przedmiot w kl. II i III.; 4. Informatyka – na minimum 65 godz. /2 lata/ zrealizował połowę /w kl. I/ W kl. III realizował przedmiot w I sem. U nas realizujemy przedmiot w kl. I i II.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- 1. W jaki sposób wyliczyć miesięczne wynagrodzenie brutto strajkującego (przez 10 dni) nauczyciela? Na wynagrodzenie brutto składają się składniki: wynagrodzenie zasadnicze, dodatek stażowy za wysługę lat, dodatek motywacyjny w wysokości 5% wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatek za wychowawstwo określony kwotowo (160 zł)?
2.Jak wyliczyć wynagrodzenie brutto strajkującego pracownika obsługi? Wynagrodzenie brutto składa się z wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatku stażowego.
3. Czy dyrektorowi przedszkola należy się wynagrodzenie za czas pełnienia zastępstwa za strajkujących nauczycieli? Informuję, że od 8 do 19 kwietnia wszyscy nauczyciele naszej placówki strajkują, więc dyrektor osobiście pełni opiekę nad dziećmi w godzinach pracy placówki (tj. od 6 do 16). Tygodniowy wymiar godzin dydaktycznych dyrektora placówki wynosi 8 godzin.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe